دانشگاه‌های هند به صورت مرحله‌ای بازگشایی می‌شوند

گزارش‌ها نشان می‌دهد که دانشجویان دانشگاه‌های هند از ۱۴ بهمن و به صورت مرحله‌ای به دانشگاه بازخواهند گشت.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، وزارت آموزش عالی هند قصد دارد کالج‌ها و دانشگاه‌ها را از ۳ فوریه فقط برای دانشجویان سال آخر باز کند تا از تجمعات بزرگ جلوگیری شود.

روسای دانشگاه‌های هند از بازگشایی دانشگاه‌ها برای دانشجویان سال دوم در مرحله بعدی خبر دادند و معتقدند که لازم است کلاس‌ها به صورت ترکیبی (ترکیبی از کلاس‌های آنلاین و آفلاین) برای مدتی ادامه می‌یابد. دانشجویان سال اول هم در مراحل بعدی به دانشگاه بازخواهند گشت، چون معمولا کمتر از ۱۸ سال دارند و هنوز علیه کووید واکسینه نشده‌اند.

ساعاتی پس از اینکه ماماتا بانرجی (Mamata Banerjee)، وزیر ارشد این کشور اعلام کرد که مدارس، کالج‌ها و دانشگاه‌ها از ۳ فوریه ۲۰۲۲ (۱۴ بهمن ماه ۱۴۰۰)، بازگشایی خواهند شد، گفت که ما برنامه‌هایی داریم که پس از بازگشایی پردیس‌ها، دانشجویان کارشناسی (سال سوم و ترم ششم) و دانشجویان کارشناسی ارشد (ترم دوم و چهارم) را به دانشگاه فرابخوانیم. پس از آن در مورد دانشجویان سال‌های دیگر تصمیم‌گیری می‌کنیم. از آنجایی که بسیاری از دانشجویان، خارج از بنگال ساکن هستند، باید به آن‌ها فرصت داده شود که بیایند و در خوابگاه‌ها اسکان داده شود.

وی گفت که دانشکده‌ها در حال برنامه‌ریزی برای بازگشایی هستند؛ اما یکی از مقامات کالج گفت که آن‌ها باید بفهمند که چه تعداد از دانشجویان سال اول به طور کامل واکسینه شده‌اند.

رئیس یکی از دانشگاه‌های هند گفت که برای جلوگیری از ازدحام در کلاس‌های دانشگاه احتمالا دانشجویان سال دوم و سوم، در روزهای جداگانه حضور خواهند داشت.

مادومانجاری ماندال (Madhumanjari Mandal)، مدیر کالج کلیسای اسکاتلند، گفت که آن‌ها روز سه‌شنبه برای تصمیم‌گیری در مورد شیوه‌های بازگشایی تشکیل جلسه خواهند داد.

گزارش‌ها از برنامه‌های آموزش عالی هند نشان می‌دهد که بعید است که دانشجویان همه مقاطع و ورودی‌ها به یکباره به دانشگاه برگردند. ارائه خوابگاه به دانشجویان باقی‌مانده هم بسیار مهم است. یکی از مقامات کالج از ادامه یادگیری ترکیبی برای ترم جاری خبر داد.

سوامی اکاچیتاناندا (Swami Ekachittananda)، مدیر کالج راماکریشا با اشاره به فراخوان دانشجویان در چند مرحله، گفت: ما قصد داریم ابتدا دانشجویان ترم آخر را به دانشگاه بازگردانیم و سپس برای دانشجویان سال اول برنامه‌ریزی کنیم. البته باید در مورد وضعیت واکسیناسیون آن‌ها اطلاع پیدا کنیم.

یکی از مقامات IIT خاراگپور گفت که آن‌ها برای فراخوان بازگشایی، محققان را در اولویت قرار خواهند داد. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1128100

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =