فتح‌آبادی: صعود به مرحله حذفی جام جهانی کار خیلی سختی خواهد بود/ اسکوچیچ در شرایطی هدایت تیم ملی را قبول کرد

کارشناس فوتبال کشورمان گفت: به هر حال درست است که صعود تیم ملی به جام جهانی قطعی شده است، باز هم صعود به مرحله حذفی کار خیلی سختی خواهد بود.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، غلامرضا فتح‌آبادی ضمن ابراز خوشحالی از پیروزی تیم ملی فوتبال کشورمان مقابل عراق که منجر به صعود زودهنگام شاگردان اسکوچیچ به جام جهانی 2022 شد، اظهار داشت: ابتدا باید این پیروزی و صعود به جام جهانی را به همه مردم و اعضای تیم ملی تبریک بگویم. بازی با عراق یک بازی نزدیک و فشرده بود، عراقی‌ها با انگیزه بازی می‌کردند و به‌عقیده من دروازه‌بان این تیم بهترین بازیکن آنها بود. در 15 دقیقه ابتدایی بازی بازیکنان ما هنوز خودشان را پیدا نکرده بودند و همین موضوع باعث شد که حریف موقعیت‌هایی را روی دروازه ما خلق کند، ولی هرچه از زمان بازی گذشت تسلط ملی‌پوشان بر بازی بیشتر شد.

وی ادامه داد: تیم ملی پیش از بازی با عراق شرایط خاصی داشت، چند بازیکن به‌دلیل مثبت شدن تست کرونا غایب بودند و مهدی طارمی هم در آخرین لحظات به اردو اضافه شد، با این حال غیر از دقایق ابتدایی بازی، در سایر زمان‌ها عراق را به‌خوبی تحت فشار گذاشتیم و می‌توانستیم حتی بیشتر از یک گل به این تیم بزنیم. شاگردان اسکوچیچ  تسلط کاملی در میانه زمین داشتند و به‌راحتی در عمق دفاع عراق نفوذ می‌کردند. سه هافبک هجومی ما به‌خوبی طارمی را تغذیه می‌کردند و خودشان را هم در موقعیت گل قرار می‌دادند، کنار این بازیکنان، نورافکن و محرمی هم خوب بازی کردند و در کارهای هجومی به‌موقع اضافه می‌شدند. کلاً عراقی‌ها فقط دو یا سه موقعیت گلزنی خطرناک به دست آوردند و در بیشتر دقایق بازی، حرفی برای گفتن نداشتند.

کارشناس فوتبال کشورمان در پاسخ به این سؤال که «ملی‌پوشان فوتبال ایران در این دوره از جام جهانی می‌توانند برای نخستین بار به مرحله حذفی صعود کنند؟»، یادآور شد: باید شرایط این کار را فراهم کنیم. فدراسیون فوتبال نقش پررنگی دارد و باید تیم ملی با آمادگی صددرصد در جام جهانی حضور پیدا کند. در ادوار گذشته همیشه ما برای برگزاری بازی‌های دوستانه با تیم‌های بزرگ دنیا مشکل داشتیم و نتوانستیم آماده‌سازی خوبی داشته باشیم. اگر بتوانیم یک برنامه‌ریزی مناسب داشته باشیم و شرایطی را فراهم کنیم که با تیم‌های درجه‌یک دنیا بازی کنیم تا نقاط ضعف‌مان را برطرف کنیم و اعتمادبه‌نفس بازیکنان‌ را افزایش دهیم، در آن زمان می‌توانیم به صعود به مرحله حذفی جام جهانی امیدوار باشیم و این توقع را از تیم ملی داشته باشیم، با حرف‌زدن نمی‌توانیم به مرحله حذفی صعود کنیم و باید تدارک خوبی پیش از جام جهانی داشته باشیم.

فتح‌آبادی در واکنش به طرح این موضوع که تیم ملی شانس حضور در سید دوی قرعه‌کشی مسابقات جام جهانی را دارد و سه دیدار آینده تأثیر زیادی در افزایش این شانس دارد، خاطرنشان کرد: به هر حال درست است که صعود تیم ملی به جام جهانی قطعی شده است، اما سه دیدار آینده را هم باید با قدرت انجام دهیم و به‌عنوان صدرنشین گروه، صعودمان را قطعی کنیم که این موضوع اهمیت زیادی می‌تواند در آینده تیم ملی داشته باشد، اگر این اتفاق بیفتد و شاگردان اسکوچیچ در سه دیدار باقیمانده هم موفق باشند و شرایط قرار گرفتن تیم ملی در سید دو فراهم شود، تیم ملی امتیاز ویژه‌ای به دست می‌آورد، هرچند که باز هم صعود به مرحله حذفی جام جهانی کار خیلی سختی خواهد بود.

وی درباره عملکرد دراگان اسکوچیچ در تیم ملی و نقش او در صعود زودهنگام این تیم گفت: نباید فراموش کنیم که اسکوچیچ در شرایطی هدایت تیم ملی را قبول کرد که ما شرایط خوبی در مرحله قبل مقدماتی نداشتیم و باید از چهار بازی، چهار پیروزی کسب می‌کردیم. او در سخت‌ترین شرایط سرمربی تیم ملی شد، نتایج خوبی گرفت و خیلی سریع و بدون شکست ایران را به‌عنوان اولین تیم آسیایی به جام جهانی رساند، به‌عقیده من می‌توانیم با او در جام جهانی هم شرکت کنیم، فقط یک مقدار باید کادر فنی تیم ملی را تقویت کنیم. ما در دوره‌های گذشته هم با مربیان بزرگ نتوانستیم از گروه‌مان صعود کنیم. همچنین در دوره‌های اخیر پیش از مسابقات سرمربی تیم را عوض کردیم، ولی خاطره خوبی از تغییر کادر فنی پیش از جام جهانی نداریم. عملکرد اسکوچیچ به‌لحاظ مسائل فنی خوب بوده و توانسته است اتفاقات پیرامون تیم ملی را هم به‌خوبی مدیریت کند. به‌نظر من می‌توانیم دوباره به او اعتماد کنیم و با این مربی به جام جهانی برویم.

انتهای پیام/

منبع:تسنیم

کد خبر: 1128116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =