ایران و کشورهای منطقه به خوبی پیش می رود مذاکره‌های خوبی دارند

مشاور امنیت ملی عراق تصریح کرد که گفت وگوهای جمهوری اسلامی ایران و کشورهای منطقه به خوبی جریان دارد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، دفتر «قاسم الاعرجی» مشاور امنیت ملی عراق در بیانیه ای اعلام کرد: الاعرجی روز گذشته در جریان دیدار سفرای سوئد، نروژ و دانمارک با وی، روابط دوجانبه و همکاری مشترک بین عراق و این سه کشور را مورد بحث و بررسی قرار داد.

این بیانیه می افزاید: همکاری با ناتو در زمینه آموزش نیروهای عراقی از دیگر محورهای گفت وگوهای الاعرجی با سفرای سوئد، دانمارک و نروژ بود.

براساس این بیانیه، الاعرجی تصریح کرد: تصمیم عراق در استفاده حداکثری  ادامه همکاری سازنده با ناتو است.

مشاور امنیت ملی عراق با اشاره به خطری که تروریست های حاضر در زندان های گروه مسلح موسوم به «نیروهای سوریه دموکراتیک» (قسد) در سوریه دارند، گفت که بیش از 10 هزار تروریست داعشی (در منطقه) وجود دارند و عناصر قسد واجد شرایط رسیدگی به این پرونده نیستند.

براساس این بیانیه، الاعرجی همچنین در دیدار با سفرای سوئد و نروژ و دانمارک به گفت وگوهایی منطقه ای اشاره کرد و تصریح کرد: گفت وگوها بین ایران و کشورهای منطقه به خوبی انجام می شود و میزبانی عراق از این گفت وگوها گواه نقش مثبت و سازنده دیپلماسی عراق است.

«ایرج مسجدی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد هشتم بهمن ماه جاری، طی گفت وگویی تلویزیونی با اشاره به بررسی پیشنهادهای ایران از سوی سعودی ها تصریح کرد که دور پنجم گفت و گوهای ایران و عربستان به زودی در بغداد برگزار خواهد شد.

مسجدی در این گفت وگو خاطرنشان کرد: ما تاکنون ۴ دور مذاکره با هیات سعودی در بغداد داشتیم که پیشرفت های خوبی داشته است و دور پنجم این مذاکرات نیز قرار است در آینده نزدیک در بغداد برگزار شود.

سفیر ایران در بغداد تاکید کرد: به نظر می آید هم ما و هم سعودی ها بر این اراده سیاسی هستیم که مشکلات دوجانبه فی مابین را حل و فصل کنیم.

مسجدی ادامه داد: در ۴ دور گذشته مذاکرات ایران و عربستان، مسائل مختلفی بررسی شد... فکر می کنم که سعودی ها پیشنهادات ایران را بررسی کرده اند و ممکن است نشست پنجم به تصمیمات خوبی بیانجامد.

سفیر ایران چندی پیش نیز در مصاحبه با شبکه عراقی «العهد» با اشاره به «پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های بزرگ» بین تهران و ریاض گفته بود که کشورهای منطقه می‌توانند مشکلات میان خود را به دور از دیکته‌های آمریکا حل کنند.

«سعید خطیب زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز پیش از این با اشاره به چهار دور مذاکره بین هیات‌های ایرانی و عربستانی گفته بود: گفت و گوهای ایران و عربستان بدون وقفه، ادامه دارد و قرار شده است این گفت و گوها در فضای عمومی پیگیری نشود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1128155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =