عزم جدی دولت سیزدهم در اجرای سند تحول بنیادین

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: سند تحول بنیادین برای بازسازی نظام تعلیم و تربیت است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، احمد محمود زاده روز سه شنبه در آیین تودیع و معارفه مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی افزود: در تولید علم و دانش، بومی سازی فناوری و باز آفرینی نهادهای علمی، تربیتی و پژوهشی در ادامه مسیر انقلاب و برپایه آموزه های اسلامی معلمان تلاش خواهند کرد تا نوجوانان و جوانان را در مسیرعلم آموزی آماده سازی برای نقش پذیری بیشتر در راهبری آینده نظام تربیت کنند.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم با صراحت و شفافیت کامل بر توجه به عنصر سازنده نسل نو و جوان تاکید دارند ادامه داد: تقویت این بخش پیشران آبادانی و پیشرفت کشور است.

محمود زاده اضافه کرد: نیروی انسانی به عنوان بزرگترین سرمایه و تعلیم و تربیت اسلامی رکن اصلی تمدن سازی است که بیانیه گام دوم در راستای این تمدن سازی و بر سه عنصر کلیدی تربیت و کادر سازی و مسوولیت پذیری جوانان و ارتقای جایگاه علم ، پژوهش و خودسازی تاکید دارد.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: روح حاکم بر این سه عنصر اساسی در بیانیه گام دوم توجه به تعلیم و تربیت کشور و به ویژه توجه به آموزش و پرورش است چرا که در جهت گیری و پاسخگویی به نیازهای اساسی و گره گشایی مسایل اجتماعی ما با چالش های اساسی مواجه هستیم.

وی گفت: این چالش ها هم در داخل خود مجموعه در رویکردهای آموزشی و تربیتی و هم تربیت نیروی انسانی برای مجموعه های دیگر مورد توجه است چرا که این نیروی انسانی به عنوان عامل و هدف توسعه در نظام اسلامی مطرح است.

محمود زاده اظهار کرد: لازم است تا با برنامه های راهبردی و عملیاتی مبتنی بر اسناد فرادستی و اسناد بالادستی تحول آفرین تلاش شود.

وی با بیان اینکه این انقلاب منشا تحولات عظیم و تاریخ ساز بوده است ادامه داد: برخلاف میل دشمنان قسم خورده نظام، گفتمان منحصر به فرد انقلاب مبتنی بر اصول و ارزش های دینی به یک حقیقت زنده و الهام بخش تبدیل شده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: نقش مرجعیت و پیشتازی فرهنگیان در تثبیت و پیروزی انقلاب که در دوران دفاع مقدس هم محرز و موثر بوده است امروز هم در گام دوم باید با بیان دستاوردهای انقلاب پررنگتر شود.

در این آیین از خدمات "مهین منافی"، مدیرکل سابق آموزش و پرورش آذربایجان غربی تجلیل و "جواد جنگی" به عنوان سرپرست جدید این اداره کل معرفی شد.

خبرنگار: ابوالفضل کیمیایی

انتهای پیام /

کد خبر: 1128169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =