برهم صالح: قانون اساسی عراق نیازمند تغییرات است

رئیس جمهور عراق که برای بار دوم نامزد پست ریاست جمهوری در این کشور شده، از ضرورت تغییرات در قانون اساسی عراق و رفع برخی نواقص در نظام حکومت داری سخن گفت.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، برهم صالح، رئیس جمهور عراق امروز سه شنبه گفت که این کشور در آینده نیاز به این دارد که در قانون اساسی دست به تغییراتی بزند.

وی گفت که باید قاطعانه در برابر آفت فساد ایستاد و شرایط کشور اقدام استثنایی می‌طلبد. برهم صالح که اخیرا برای بار دوم برای ریاست جمهوری اعلام کاندیداتوری کرده، گفت که در دوره قبل با تصمیم ملی مستقل به این سمت نائل شده است.

او گفت: «در برابر ما مسئولیت تاریخی وجود دارد و نقش مورد انتظار از پرلمان جدید این است که آزاد، و نماینده واقعی مردم عراق باشد.»

برهم صالح گفت که رئیس جمهور باید رمز وحدت و حاکمیت آن و حامی قانون اساسی باشد و او تمایل دارد که بار دیگر افتخار مسئولیت ریاست جمهوری در عراق را داشته باشد.

او گفت که باید جاهایی که در سیستم حکومت داری خلل و نقصی در آن است، شناسایی کرده و در رفع آن‌ها گام برداشت.

صدور حکم درباره فراکسیون اکثریت در پارلمان عراق به پنجشنبه موکول شد

در همین راستا، خبرگزاری رسمی عراق (واع) گزارش داد که دادگاه فدرال این کشور اعلام نظر خود درباره فراکسیون اکثریت را به روز پنجشنبه این هفته موکول کرده است.

قرار بود جلسه دادگاه فدرال برای رسیدگی به شکایت مطرح شده در خصوص فراکسیون اکثریت پارلمان عراق، امروز سه شنبه برگزار شود.

در روز اول جلسه پارلمان عراق که ریاست آن انتخاب شد، بین دو جریان الصدر و چارچوب هماهنگی بر سر تعیین فراکسیون اکثریت تنش ایجاد شد و هر دو جریان خود را فراکسیون اکثریت معرفی می‌کنند.

قرار است بعد از مشخص شدن تکلیف ریاست جمهوری عراق در روز 18 بهمن، احزاب و جریان‌های سیاسی عراق بر سر گزینه جنجالی‌تر و اختلافی‌تر انتخاب نخست وزیری توافق و رأی گیری کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1128184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =