مراسم تکریم‌ومعارفه سرپرست دانشگاه آزاد استان آذربایجان غربی برگزار شد

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم تکریم و معارفه سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان غربی گفت: تولید فکر و نظریه از جمله کارهای اساسی است که باید در دانشگاه در کنار اقتصاد دانش بنیان و فناوری مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، مراسم تکریم  فرامرز فتح نژاد سرپرست سابق و معارفه  مهدی زواری سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان غربی با حضور  فرزاد جهان بین معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در واحد ارومیه برگزار شد.

جهان بین با تأکید بر نقش مردم در انقلاب اسلامی کرد: امام خمینی (ره) همواره تأکید بر حفظ مردم در صحنه‌های مختلف جامعه اسلامی داشتند و علت بقای انقلاب اسلامی همان علت موجده که مردم مومن در سایه امامت مستمر است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اقتضائات انقلاب تمدنی تاکید کرد: تولید فکر و نظریه از جمله کارهای اساسی است که باید در دانشگاه در کنار اقتصاد دانش بنیان و فناوری مورد توجه قرار گیرد.

وی  با اشاره به آیه ۹۰ سوره نحل ادامه داد: هر سازمان برای اینکه قوام داشته باشد، باید در کنار عدل، احسان و قوانین، لطافت و دلسوزی و رسیدگی به وضعیت اعضای سازمان داشته باشد. همچنین باید از تجاوز به حقوق دیگران پرهیز کند و در سایه این فضای امن و همبسته، امکان رشد و شکوفایی فراهم می‌شود.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره بر اهمیت پرهیز از ایجاد دوگانگی و دو قطبی سازی در محیط دانشگاهی اظهار کرد: ریاست دانشگاه یک ریاست علمی است. ارتقای علمی، گسترش روحیه انقلابی و حفظ کیان دانشگاه باید مورد توجه قرار گیرد.

دکتر جهان بین با تأکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی متکفل سه تربیت تخصصی، مهارتی و اجتماعی است، افزود: دانشگاه آزاد اسلامی از مردم و برای مردم است و تمام توان خود را برای خدمت به مردم شریف ایران اسلامی به کار می‌گیرد.

وی  با قدردانی از زحمات تمام رؤسای پیشین دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان غربی به ویژه فتح‌نژاد، با بیان اینکه زواری یک فرد علمی، متدین، انقلابی و آرام است، گفت: امیدواریم در راستای عمل به مسئولیت خود موفق باشد و تلاش کنیم که آینده این استان از امروز آن بهتر باشد.

 در ادامه حجت الاسلام سجاد بیگی، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان غربی  این مراسم با بیان اینکه دانشگاه متولی تحول در جامعه است، گفت: باید مطالبه‌های مقام معظم رهبری به ویژه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در دانشگاه ها تبیین شود.

حجت الاسلام بیگی با تأکید بر اینکه دانشگاه محیطی علمی است، افزود: در دانشگاه باید ظرفیت اساتید و اعضای هیأت علمی در راستای تربیت نیروهای طراز انقلاب اسلامی به کار گرفته شده و از هرگونه ورود و پرداختن به مسائل حاشیه ای پرهیز شود.

وی با تبریک فرارسیدن دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار کرد: سال ۱۳۵۷ دوران ارباب و رعیتی در این کشور به پایان رسید و امام (ره) به درستی بیان کردند که مسئولان نظام باید خود را خادم ملت بداند.

همچنین مهدی زواری،  سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان غربی با بیان اینکه سنگ بنای دانشگاه آزاد اسلامی توسط حضرت امام خمینی (ره) گذاشته شده است، گفت:  این دانشگاه در طول سالیان گذشته نقش مؤثر ایفا کرده و جایگاه قابل قبولی نزد مردم به دست آورده است.

وی با تأکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یکی از مراکز پرورش نیروی فکری و علمی عملکرد قابل دفاعی داشته است، گفت: نیازمند همراهی نهادهای مختلف در ارتقای نقش و جایگاه استان هستیم.

زواری با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی تربیت نیروی متعهد، متخصص و نسلی که توانایی تشخیص در برابر هجمه‌ها را داشته باشد را بیش از پیش مورد توجه قرار داده است، افزود: دانشگاه آزاد اسلامی نهادی است که با نیت و هدف تأمین نیازهای انقلاب در عرصه علمی و پژوهشی پا به عرصه گذاشته و برکاتی برای مردم از این حیث به ارمغان آورده است.

وی با اشاره به چشم انداز دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: در کنار استمرار فعالیت‌های آموزشی و فرهنگی و توسعه کیفی، تأسیس سرای نوآوری در راستای محصولات باغی از اهداف اساسی است. همچنین یکی از اهداف دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی شناسایی و حل مشکلات استان به طرق مختلف خواهد بود.

 زواری یکی از وظایف دانشگاه آزاد اسلامی را تولید علم و شناساندن آن به جامعه عنوان کرد و گفت:  گام دوم انقلاب که توسط رهبری ترسیم شده، باید از سوی اساتید حوزه و دانشگاه اجرایی و عملیاتی شود که این مهم همواره مورد تأکید و توجه دانشگاه آزاد اسلامی بوده است.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان غربی سهم این دانشگاه را از اعضای هیأت علمی، دانشجویان و دانش آموزان استان بی‌بدیل عنوان کرد و گفت: تمام برنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی در راستای افزایش سطح توان علمی و دسترسی تمام آحاد جامعه به عدالت آموزشی است و در این راستا از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کند.

در پایان این مراسم ضمن قدردانی از زحمات فرامز فتح نژاد، سرپرست سابق دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی،  مهدی زواری به عنوان سرپرست جدید این دانشگاه معارفه شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1128206

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =