بی‌نظمی در کاخ رسانه چهلمین جشنواره فیلم فجر/ هنوز اثر شاخصی ندیدیم

روزنامه‌نگار و منتقد سینما گفت: واقعیت این است که در یکی دو روز ابتدایی برگزاری جشنواره فیلم فجر نظم و ترتیبی در خانه جشنواره وجود ندارد و انتظارات بعد از چهل دوره زیاد است.

محمدرضا مقدسیان روزنامه‌نگار و منتقد سینما در گفت‌وگو با  خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز درباره برگزاری چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر اظهار کرد: باید از تجربه‌های کسانی که قبل از ما در ادوار گذشته جشنواره بوده‌اند استفاده شود. ممکن است آن عزیزان در حال حاضر حضور نداشته باشند؛ اما شرط عقل این است که از تجربیات گذشته استفاده کرده و از نکات مثبت دوره‌های قبل الگو بگیریم. نقاط ضعف را بشناسیم تا دوباره تکرار نشوند.

وی افزود: این مسائل جزو بدیهیات است و برای خودم نیز جای تعجب دارد که مجبورم راجع به آن صحبت کنم. واقعیت این است که در یکی دو روز ابتدایی برگزاری جشنواره نظم و ترتیبی در خانه جشنواره وجود ندارد و انتظارات بعد از چهل دوره زیاد است.

روزنامه‌نگار و منتقد سینما با اشاره به این موضوع که تا این لحظه جشنواره، هنوز اثر شاخصی که چشمهایمان از تماشاکردن آن برق بزند، ندیدیم، بیان کرد: درباره فیلم علفزار باید گفت سوژه‌ای بسیار ملتهب دارد که باید به آن پرداخته شود. ماجرا ماجرای «تجاوز» و باوری بسیار غلط و نخ‌نما شده است که « هیس دخترها فریاد نمی‌زنند!» بلکه باید این تابو از بین برود و حق به حق‌دار برسد.

وی بیان کرد: همینکه فیلم سراغ چنین سوژه‌ای رفته، محترم است. در حقیقت ساختار قضایی کشور نمایش داده می‌شود. اینکه هستند کسانی که صادقانه کار می‌کنند در کنارش کسانی که دچار فسادند؛ این دوقطبی خوب ترسیم شده است.

مقدسیان با تاکید بر اینکه باید به‌عنوان یک فیلم اول به علفزار نگاه کنیم، تشریح کرد:  در مرحله فیلمنامه نویسی و کارگردانی فیلم نواقص بسیاری داشت که باعث شده است به شاهکار تبدیل نشود.

منتقد سینما گفت: به هر حال ایده فیلم جذاب و جرأتمند است. درباره فیلم علفزار و حضور گسترده بازیگران مانند سارا بهرامی، پژمان جمشیدی و گروه دیگری از بازیگران شاخص باید نقش بهرام رادان را به‌عنوان تهیه کننده جدی گرفت.

وی اشاره کرد: به هر حال هر فیلمسازی فیلمش را برای دیده‌شدن می‌سازند. قائده حرفه‌ای‌گری نیز این است که باید از بازیگران مطرح استفاده کرد؛ چراکه مخاطب بابت آن فیلم هزینه کرده، به سینما می‌رود و فیلم را می‌بیند.

مقدسیان بیان کرد: بازی پژمان جمشیدی علی‌رغم حواشی بسیاری که اطرافش بوده، باعث خوشحالی است. اینکه جرات به خرج داده و هر روز بهتر از قبل، پخته‌تر و بازیگرتر می‌شود. بابت فیلم علفزار شاخص‌ترین بازی که در فیلم دیدیم بازی جمشیدی بافاصله نسبت به باقی بازیگرانی است که در فیلم هستند؛ به پژمان جمشیدی تبریک می‌گویم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1128215

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =