واگذاری مجوز معادن تعطیل در قالب سهامی عام به بورس

کمیسیون تلفیق مجلس در مصوبه‌ای وزارت صنعت را مکلف کرد مجوزهای معادن تعطیل را در قالب شرکت‌های سهامی عام برای ورود به بازار سرمایه واگذار کند.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز؛ رحیم زارع در تشریح مصوبات امروز این کمیسیون گفت: براساس مصوبه کمیسیون تلفیق، وزارت صنعت، معدن و تجارت مکلف شد تا نسبت به واگذاری مجوزهای معادن تعطیل در اختیار خود در قالب شرکت‌های سهامی عام از طریق بازار سرمایه اقدام کند.

وی ادامه داد: همچنین وزارت صنعت چهار ماه پس از اجرای این قانون مجوز کلیه معادن تعطیل که بیش از یکسال از تعطیلی آن‌ها می‌گذرد به صورت خودکار لغو می شود و گزارش آن باید حداکثر تا ۶ ماه به کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ارائه نماید. آیین نامه اجرایی این بند نیز ظرف یک ماه با پیشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت و تایید شورای عالی بورس باید تدوین و اجرایی شود.

زارع تاکید کرد: به موجب موافقت کمیسیون با الحاق جزء ۵ به بند (ق) تبصره ۶، حداکثر فرصت رفع تعهد ارزی کالاها و تجهیزات مورد استفاده در پروژه های خدمات فنی و مهندسی یک سال پس از دریافت صورت وضعیت تایید شده، توسط سازمان توسعه تجارت است.

وی بیان کرد: در خصوص پروژه هایی که به صورت اعتبار تامین کننده اجرا می‌شود، رفع تعهد ارزی پس از تحویل قطعی پروژه با تایید سازمان توسعه تجارت خواهد بود در هر صورت صادر کننده موظف است در پایان مهلت فوق الذکر ارز حاصل از صادرات را به هر یک از روش‌های قابل قبول از جمله فروش در سامانه‌های واردات در برابر صادرات اقدام نماید.

این نماینده مردم در مجلس بیان کرد: نمایندگان عضو کمیسیون تلفیق در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال آینده در موافقت با پیشنهاد کمیسیون فرهنگی وزارت صنعت، معدن و تجارت را مکلف کردند، از طریق شرکت‌های خودروسازی ایران خودرو و سایپا از محل تولید محصولات ملی خود نسبت به فروش خودرو به جانبازان بالای ۲۵ درصد دارای محدودیت های جسمی و حرکتی و جانبازان ۵۰ درصد تا ۷۰ درصد و فرزندان شهدا با معرفی بنیاد شهید و امور ایثارگران با تقسیط ۵ ساله و کارمزد ۴ درصد اقدام کند.

زارع اظهار کرد: در این جلسه وزارت نیرو را مکلف کردند، به منظور کاهش هدررفت آب در شبکه های توزیع و خطوط انتقال آب شرب از طریق نشت یابی و رفع نشت و همچنین رفع انشعابات غیرمجاز با استفاده از ساز و کار بیع متقابل با مشارکت بخش غیردولتی منابع آبی اعم از آب یا پساب معادل صرفه‌جویی شده از طریق اصلاح شبکه های توزیع را در اختیار سرمایه‌گذار و در محل مصرف جهت استفاده در مصارف صنعت اختصاص دهد.

کد خبر: 1128285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =