جورج سوروس خواستار تغییر رئیس جمهور چین شد

میلیارد آمریکایی گفت: پیشرفت و توسعه چین عواقب و پیامدهای سیاسی خواهد داشت. امیدارم شخص دیگری جایگزین رئیس جمهوری فعلی چین شود.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز؛ ر حالی که موفقیت های پی در پی دولت چین در توسعه همه جانبه این کشور به یکی از نگرانی های دولتمردان غربی بخصوص آمریکا و اروپا تبدیل شده است و هرکدام به شیوه های مختلف سعی در ممانعت از این امر داشته اند، "جورج سوروس" میلیاردر مجارستانی-آمریکایی طی سخنانی در موسسه "هوور" اندیشکده سیاستگذاری عمومی آمریکایی و نهادی تحقیقاتی واقع در دانشگاه استنفورد در کالیفرنیا خواستار سرنگونی دولت چین شد.

پایگاه خبری «فاکس بیزنس» در گزارشی اعلام کرد: « جورج سوروس» میلیارد مجارستانی- آمریکایی که به پشتیبانی از سیاستمداران لیبرال مشهور است در سخنرانی مراسم افتتاحیه موسسه «هوور»  گفت سال ۲۰۲۲ سالی بسیار مهم و حیاتی در تاریخ جهان است.

وی افزود: تا چند روز آینده بزرگترین قدرت دنیا میزبان بازی های المپیک زمستانی ۲۰۲۲ می باشد و مانند آلمان در سال ۱۹۳۶ تلاش خواهد کرد تا از صحنه مسابقات المپیک برای نمایش تبلیغات پیروزی برای سیستم خود استفاده کند. ما در آستانه تصمیمی بزرگ برای مشخص کردن مسیر آینده هستیم.

جورج سوروس همچنین درباره «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه گفت: اگر به اوکراین حمله کند، سرنوشت اروپا مشخص می شود.

او بارها در سخنانش اشاره کرده به عنوان کسی که موسس بنیان های اجتماعی آزاد است، قطعا طرفدار جوامع آزاد می باشد اما مهم ترین مسئله در حال حاضر این است که کدام سیستم بر دیگران غلبه خواهد کرد؟

وی درباره مناقشات اخیر چین و آمریکا درباره مسئله تایوان اظهار کرد، «جو بایدن» به شکلی واضح اعلام کرده اگر پکن از نیروهای نظامی علیه تایوان استفاده کند باید با متحدان «آکوس» (AUKUS) مواجه شود. از سوی دیگر چین با قاطعیت اعلام کرده است که اگر مسئله تمامیت ارضی و حاکمیت پیرامون تایوان مطرح شود، در صورت نیاز حمله نظامی را در دستور کار قرار می دهد.

این میلیاردر معروف در سخنانی با مطرح کردن این فرضیه که جنگ میان آمریکا و چین روز به روز محتمل تر می شود و موضوع خوشایندی برای رویارویی نیست، افزود: وقتی در دهه ۱۹۸۰ سیستم سیاسی بشردوستانه را ابداع کردم، برتری آمریکا مسئله مهمی نبود و اکنون دیگر اصلا موضوعیتی ندارد.

وی با اشاره به هوش مصنوعی و افزایش پلتفورم های شبکه های اجتماعی و تکنولوژی گفت: چینی ها شرکت های پرسودی تولید می کنند که بسیار قدرتمند می شود و کسی نمی تواند با آنها رقابت کند و این شرکت ها بر اقتصاد جهانی تسلط می یابند و تسلط و قدرت چین در  گوشه گوشه جهان گسترش می یابد. بدین ترتیب پیشرفت و توسعه چین عواقب و پیامدهای سیاسی خواهد داشت که در نهایت آتش مناقشات میان آمریکا و چین را تند و تیزتر خواهد کرد.

او ابراز امیدواری کرد، شخص دیگری جایگزین رئیس جمهوری فعلی چین شود که صلح طلب تر از وی باشد.

منبع: ایرنا

کد خبر: 1128312

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =