بایدن استقرار نیروهای آمریکایی بیشتر در شرق اروپا را تایید کرد

در ادامه سیاست روسیه هراسی واشنگتن و متحدین غربی آن، یک رسانه آمریکا به نقل از برخی از مقامات این کشور امروز از تأیید استقرار نیروهای آمریکایی بیشتر در شرق اروپا توسط «جو بایدن» خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز؛ سی‌ان‌ان امروز چهارشنبه به نقل از مقامات آمریکایی اعلام کرد: «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا استقرار نیروهای اضافی ایالات متحده در شرق اروپا را تایید کرده است.

این در حالیست که خبرگزاری اسپوتنیک نیز هم اکنون با انتشار خبری فوری در این باره اعلام کرد: آمریکا در چارچوب انتقال نیروهای بیشتر به اروپا، نزدیک به ۲ هزار نظامی را در لهستان و چند هزار سرباز دیگر را در شرق اروپا از جمله رومانی (نزدیک مرز با مسکو) مستقر خواهد کرد.

به گزارش سی‌ان‌ان، بر اساس دستور «بایدن»، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در این راستا تصمیم گرفت تا تعداد سربازان آماده باش آمریکایی را به بیش از ۸ هزار و ۵۰۰ تَن برساند.

در همین رابطه، در ادامه سیاست روسیه هراسی واشنگتن و متحدین غربی آن روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» نیز امروز چهارشنبه نوشت: ممکن است از نیروهای اضافی ایالات متحده برای تخلیه حدود ۳۰ هزار آمریکایی از اوکراین استفاده شود. در صورت لزوم، نیروهای آمریکایی تخلیه شهروندان این کشور را از طریق زمین در امتداد مرز اوکراین تسهیل خواهند کرد.

انتشار این اخبار در حالیست که روزنامه «ال پائیس» اسپانیا پیشتر مدعی شده بود به نسخه‌ای از جوابیه کتبی آمریکا و ناتو در باب تضمین‌های امنیتی پیشنهاد شده از سوی مسکو دست یافته است.

آنگونه که ادعا می‌شود، آمریکا و ناتو گفته اند که از ادامه روند استقرار تسلیحات هسته‌ای در اروپای شرقی خودداری خواهند کرد.البته، آنطور که مقامات روسیه می‌گویند، آمریکا به اصلی ترین دغدغه‌های مسکو مبنی بر عدم گسترش ناتو به شرق که شامل مخالفت با عضویت اوکراین در پیمان آتلانتیک شمالی می‌شود، پاسخی نداده است.

منبع: مهر

کد خبر: 1128326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =