هنرمندان عرب به صف تحریم اکسپو دبی پیوستند

یک هنرمند فلسطینی و یک مهندس کویتی اعلام کردند که به دلیل آرمان فلسطین نمی‌توانند در نمایشگاه بین المللی اکسپو دبی امارات شرکت کنند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، چند ماه از برگزاری نمایشگاه بین المللی اسپو 2020 دبی در امارات می‌گذرد و هر روزه این نمایشگاه میزبان بازدیدکنندگان از اقصا نقاط جهان است، با این حال برخی از هنرمندان حاضر به شرکت در این نمایشگاه نشده‌اند.

«دلال ابوآمنه» از هنرمندان فلسطینی امروز چهارشنبه گفت که از دو سال پیش تا به امروز دعوت‌ها و پیام‌هایی درباره حضور در این نمایشگاه و اجرای زنده برنامه دریافت کرده است ولی او هیچ یک از آن‌ها را قبول نکرده است.

او در این باره گفت: «علت اینکه ما قبول نکردیم از باب مسئولیت ملی و میهنی به ویژه مخالفت با مشارکت در نمایشگاه اکسپو دبی 2020 است که بی‌توجهی به احساسات و حقوق ملت فلسطین همچنان ادامه می‌دهد.»

او ادامه داد: «این مخالفت ما از این وظیفه ما نشأت می‌گیرد که علیه کسی که با آرمان اصلی ما یعنی آرمان فلسطین ضدیت دارد، موضع واضحی بگیریم.»

این حرکت ضد اسرائیلی و اماراتی محدود به فلسطینی‌ها نشد و مهندس و مخترع جهانی از کویت به نام «جنان الشهاب» نیز این نمایشگاه را بایکوت کرد.

خانم الشهاب بعد از اینکه حساب اینستاگرامی نمایشگاه اکسپو در استوری‌ نوشت که «با اسرائیل این رویداد را جشن بگیریم»، رسما اعلام کرد که در این نمایشگاه شرکت نخواهد کرد. او نوشت: «آن فالو (لغو دنبال کردن) و اعلام میکنم که در اکسپو شرکت نمی‌کنم.»

فلسطین , رژیم صهیونیستی (اسرائیل) , کشور امارات متحده عربی , فلسطین , رژیم صهیونیستی (اسرائیل) , کشور امارات متحده عربی ,

جنبش جهاد اسلامی فلسطین از زبان یکی از رهبران خود به نام داود شهاب از این حرکت استقبال کرد و گفت این موضع ملی و شجاعانه خانم الشهاب قابل تقدیر بوده و باید در کارنامه شرافت عربی ثبت شود؛ چرا که وی به اصول و آرمان‌های امت عربی و اسلامی پایبند است.

گفتنی است که بیش از یک سال است که امارات به همراه بحرین روابط خود با رژیم اسرائیل را عادی‌سازی کرده بدون اینکه کشور فلسطین به پایتختی قدس شرقی (بر اساس راهکار دو دولتی ملک عبدالله) تشکیل شود. فلسطینی‌ها طی این مدت با انتقاد از حکام اماراتی و بحرینی، آن را خیانت به آرمان فلسطین و خنجر از پشت به خود دانسته‌اند.

منبع: تسنیم

کد خبر: 1128329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =