روش تدریس بلوکی؛ راهکار دانشگاه انگلیسی در شرایط کرونا

دانشگاه انگلیسی از روش تدریس بلوکی در شرایط کرونا استفاده می‌کند. بر اساس این روش، دانشجویان در گروه‌های مطالعاتی کوچک در چهار بلوک هفت هفته‌ای دروس را یاد خواهند گرفت.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، سویه جدید ویروس کووید با نام «اومیکرون» بیش از یک ماه پیش در جهان شیوع پیدا کرد. شیوع این سویه جدید، با اعمال دوباره محدودیت‌ها در سراسر جهان همراه بود. برای مثال دانشگاه‌ها و مدارس که به تدریج برنامه‌های آموزش حضوری خود را از سر گرفته بودند، مجبور به کنترل رفت و آمدها و تعطیلی کلاس‌های حضوری شدند.

ایسکانیوز در این گزارش به اعلام آخرین شرایط و برنامه‌های آموزش حضوری برخی دانشگاه‌های انگلستان می‌پردازد.

دانشگاه آکسفورد بروکس ( brookes.ac.uk) کلاس‌های خود را به صورت ترکیبی (حضوری و مجازی) برگزار خواهد کرد. این دانشگاه روزهای ۱۹ فوریه و ۲ آوریل باز است و دانشجویان می‌توانند در دانشگاه حضور داشته باشند. همه جلسات تدریس حضوری در فضاهای مناسب و با ریسک‌سنجی برگزار خواهد شد. برخی از جلسات آموزش پرجمعیت به صورت آنلاین و سایر جلسات به صورت حضوری برگزار می‌شوند.

استفاده از ماسک برای در محوطه دانشگاه اجباری است، مگر برای کسانی معافیت پزشکی داشته باشند.

کینگز کالج لندن (KCL) ( kcl.ac.uk) هم در این مدت کلاس‌های خود را در محوطه دانشگاه برگزار کرده است و دانشجویان برای حضور در دانشگاه باید از قبل ثبت‌نام کنند.

سایت‌های دانشگاه از ابتدای سال تحصیلی باز بوده‌اند و انتظار می‌رود که دانشجویان از شروع ترم ۲ (یا زودتر برای برخی دانشکده‌ها) در محوطه دانشگاه تحصیل کنند، مگر این که دانشجوی دوره‌های آنلاین باشند.  ‌کارکنان دانشگاه و دانشجویانی که در خوابگاه زندگی می‌کنند یا در کلاس‌های آنلاین شرکت می‌کنند، ملزم هستند که هفته‌ای ۲ بار تست منفی کرونای خود را ارائه دهند.

استفاده از ماسک در داخل ساختمان‌های دانشگاه اجباری است مگر این که معافیت داشته باشند.

دانشگاه متروپولیتن منچستر (mmu.ac.uk) با هدف ارائه هر چه بیشتر آموزش در محوطه دانشگاه، به رویکرد «تدریس بلوکی» خود برای بیشتر دوره‌ها در سال تحصیلی ۲۰۲۲-۲۰۲۱ ادامه می‌دهد.

منظور از تدریس بلوکی این است که دانشجویان در گروه‌های مطالعاتی کوچک در چهار بلوک هفت هفته‌ای دروس را یاد خواهند گرفت.

علاوه بر الزام استفاده از ماسک در راهروها و فضاهای پرازدحام، همه کارکنان و دانشجویان باید از ماسک در هر فضایی که امکان رعایت فاصله اجتماعی وجود ندارد، استفاده کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1128359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =