قیمت سیمان در هفته دوم بهمن ۱۴۰۰ اعلام شد

سیمان در هفته دوم بهمن هم روند ثابت خود را حفظ کرد و گران نشد. هر کیلو سیمان روز شنبه، دهم بهمن ماه ۱۴۰۰، با قیمت ۵۱۳ تومان در بورس کالا به فروش می‌رسید.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز،  سیمان در هفته دوم بهمن هم روند ثابت خود را حفظ کرد و گران نشد. هر کیلو سیمان روز شنبه، دهم بهمن ماه ۱۴۰۰، با قیمت ۵۱۳ تومان در بورس کالا به فروش می‌رسید.

میانگین قیمت هر پاکت سیمان این هفته در بازار آزاد، از ۳۷ هزار تومان تا ۴۸ هزار تومان بوده و افزایش چشمگیری نداشت.

این در حالی است که انجمن سیمان می‌گوید، برق واحدهای سیمانی از هفته دوم دی ماه، قطع شد. دولت پیش از این قول داد که با کاهش دما و کم شدن بار شبکه، برق واحدهای تولیدی هم وصل شود اما حالا واحدهای سیمانی از اواسط آذر گاز و از اوایل دی برق ندارند.

عبدالرضا شیخان، دبیر انجمن سیمان گفت که امسال دولت به جای سوخت، مازوت در اختیار آنان قرار داده است. البته دولت وعده داد که هزینه حمل مازوت تا در کارخانه‌های سیمان را تقبل می‌کند اما این کار از سوی دولت عملی نشد.

آن طور که شیخان می‌گوید کرایه حمل مازوت تا کارخانه گاهی از هزینه مازوت گران‌تر می‌شود و استفاده از مازوت، قیمت تمام‌شده سیمان را بالا می‌برد.

دبیر انجمن سیمان، در همین باره اخطار داد. او می‌گوید: در صورتی که برق واحدهای سیمانی به حالت قبل بازنگردد، تولیدکنندگان هم نمی‌توانند سیمان مورد نیاز دولت برای ساخت یک میلیون مسکن را تامین کنند. به جز این هم کاهش تولید و عرضه تولیدکنندگان بازار هم، قیمت سیمان را افزایش می‌دهد و تا این لحظه قیمت سیمان دستوری ثابت مانده است.

مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق به تولیدکنندگان وعده داد که برق واحدهای صنعتی تا دوازدهم بهمن وصل می‌شود اما هنوز چنین نشده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1128413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =