پلیس آمریکا یک سیاه‌پوست دیگر را هم کشت

یک مرد سیاه‌پوست ۲۲ ساله در جریان یورش پلیس آمریکا به آپارتمانش در شهر مینیاپولیس، هدف اصابت سه گلوله قرار گرفت و کشته شد.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، یک مرد سیاه‌پوست ۲۲ ساله روز چهارشنبه در جریان یورش به آپارتمانش توسط یک تیم سوات (سلاح‌ها و تاکتیک‌های ویژه) پلیس شهر مینیاپولیس مورد اصابت گلوله قرار گرفت و کشته شد.

اداره پلیس مینیاپولیس روز پنجشنبه ویدئویی را منتشر کرد که نشان می‌دهد این مرد با نام «امیر لاک» پس از بیدار شدن توسط پلیس زیر پتو چرخ می‌خورد و چند مامور مسلح نزدیک مبلی که روی آن دراز کشیده، ایستاده‌اند.

در ابتدای این ویدئو دیده می‌شود که پلیس قفل آپارتمان وی را با کلید باز می‌کند و ماموران در حالی که وارد می‌شوند، فریاد می‌زنند: پلیس، حکم بازرسی، برو روی زمین، روی زمین لعنتی. سپس یک افسر به کاناپه‌ای که وی روی آن دراز کشیده بود لگد می‌زند و وقتی این مرد جوان سیاه‌پوست برمی‌گردد، دستی که تفنگی در آن است، از پتو بیرون می‌افتد. بلافاصله بعد از آن سه گلوله به سمت وی شلیک می‌شود.

به نوشته خبرگزاری رویترز، این حادثه خاطره مرگ دلخراش «جورج فلوید» مرد سیاهپوست غیرمسلح را که تقریباً دو سال پیش در همین شهر توسط یک مامور سفیدپوست پلیس که در حین دستگیری بیش از ۹ دقیقه بر روی گردن او زانو زد را زنده می‌کند. قتلی که اعتراضات سراسری را نه تنها در سراسر آمریکا بلکه در کشورهای دیگر نسبت به نژادپرستی و خشونت پلیس آمریکا برمی‌انگیخت.

قتل این شهروند سیاه‌پوست با قتل جورج فلوید و برونا تیلور به دست پلیس آمریکا مقایسه می‌شود. در بیانیه‌ای که روز چهارشنبه منتشر شد، اداره پلیس مینیاپولیس گفت که این مرد یک اسلحه کمری به سمت ماموران گرفته بود. «آملیا هافمن» رئیس موقت پلیس مینیاپولیس روز پنج‌شنبه طی یک کنفرانس مطبوعاتی در پاسخ به سوالی اشاره کرد که به نظر می‌رسد این ویدئو نشان می‌دهد اسلحه این فرد به سمت زمین نشانه رفته است. این مرد پس از تیراندازی به مرکز پزشکی شهرستان «هنپین» منتقل شد و همان روز در آنجا جان باخت.

وکلای خانواده لاک در این پرونده، قتل او را با «برونا تیلور» و جورج فلوید مقایسه کردند و گفتند که اطلاعات موجود نشان می‌دهد که موکل آن‌ها اصلا موضوع حکم بازرسی پلیس نبوده است. هافمن تایید کرد که نام وی در حکم بازرسی صادر شده در رابطه با تحقیقات پلیس درباره یک قتل ذکر نشده بود. به گفته وکلا، وی هیچ سابقه جنایی نداشته و به طور قانونی در زمان مرگ سلاح گرم داشته است.

تیلور زن سیاه‌پوست هنگام یورش پلیس مسلح به آپارتمان او در کنتاکی در مارس ۲۰۲۰ مورد اصابت گلوله قرار گرفت و کشته شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کد خبر: 1128494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =