هیچ وقت به رفتار و سیاست آمریکا اعتماد نداشته‌ایم/ وزارت ورزش با مشورت امور خارجه اقدام متناسب نشان دهد

فعال اصولگرا در واکنش به اقدام آمریکا برای صادر نکردن ویزا برای اعضای تیم ملی کشتی جمهوری اسلامی ایران، گفت: آمریکایی‌ها همیشه از این دوگانگی‌ها داشته‌اند و ما هیچ وقت به رفتار و سیاست آمریکا اعتماد نداشته‌ایم.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، ابوالقاسم رئوفیان در واکنش به اقدام آمریکا برای صادر نکردن ویزا برای اعضای تیم ملی کشتی جمهوری اسلامی ایران، گفت: آمریکایی‌ها همیشه از این دوگانگی‌ها داشته‌اند و ما هیچ وقت به رفتار و سیاست آمریکا اعتماد نداشته‌ایم.

دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین افزود: ایران باید همواره ابتکار عمل را در موضوعات مختلف در دست داشته باشد. بنابراین با توجه به پیشینه‌ای که از رفتار آمریکا داریم باید در مسیر مذاکرات مواظب باشیم به قول آنها اعتماد نکنیم.

رئوفیان یادآور شد: در طول تاریخ دولت‌های آمریکا بدعهد بوده‌اند و چه در دوران اوباما و ترامپ و  چه هم اکنون در زمان جو بایدن شاهد اینگونه اقدامات و زیر میز زدن‌ها هستیم.

وی با تاکید بر اینکه هرجا جمهوری اسلامی ایران در مواجهه با آمریکا محکم عمل کرده آنها یک گام عقب نشسته‌اند، افزود: معتقدم ضمن اینکه باید دشمن را خوب بشناسیم باید از طریق مذاکره از آنها امتیاز بگیریم.

این فعال اصولگرا خاطرنشان کرد: در رابطه با مساله عدم صدور ویزا به تیم ملی کشتی، در حالی که خود آنها دعوت کرده‌اند، معتقدم وزارت ورزش با مشورت وزارت امور خارجه باید اقدام و واکنش متناسب نشان دهد.

رئوفیان خاطرنشان کرد: این اقدام آمریکا مغایر معاهدات بین‌المللی و عملی نامتعارف و بدعهدی است که باعث می‌شود که دیپلمات‌های ما دقت بیشتری به خرج دهند و ما هم همیشه باید این آمادگی را داشته باشیم که آمریکایی‌ها مثل همیشه زیر توافق خود بزنند. حداقل آخرین مورد بدعهدی و زیر توافق زدن توسط آمریکایی در برجام اتفاق افتاد.   

به گزارش ایرنا،  دیدار دوستانه تیم‌های ملی کشتی آزاد ایران و آمریکا قرار بود ۲۳ بهمن‌ در «آرلینگتون» تگزاس برگزار شود به دلیل صادر نشدن روادید ۶ تن از اعضای تیم کشورمان با اعلام «علیرضا دبیر» رییس فدراسیون کشتی لغو شد.

انتهای پیام/ 

منبع: ایرنا

کد خبر: 1128532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =