بررسی طرح اصلاح قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان /  موافقت با کلیات لایحه قطعی کردن اعتبار خرید وسایل حفاظتی جزیره خارک

جلسه علنی مجلس شورای اسلامی به ریاست محمد باقر قالیباف آغاز شد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، یکصد و هفتادمین جلسه علنی مجلس شورای اسلامی از دقایقی پیش به ریاست محمدباقر قالیباف رئیس مجلس و با حضور 194 نماینده آغاز شد.

بر اساس اعلام دبیر هیات رئیسه، موارد زیر در دستور کار جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی قرار دارد:

1. بررسی طرح اصلاح تبصره یک قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان.

2. بررسی طرح انتقال آب دریای عمان به سیستان و بلوچستان.

3. بررسی طرح فهرست احکام و قوانین نامعتبر در حوزه احزاب.

4. بررسی طرح فهرست و احکام قوانین نامعتبر در حوزه ورزش.

5. بررسی طرح استفساریه ماده 81 قانون مالیات های مستقیم مصوب 3 اسفند 1366.

6. بررسی گزارش شور دوم کمیسیون اجتماعی درباره طرح اصلاح قانون بیمه کارگران ساختمانی.

7. بررسی تقاضای 2 فوریت برای طرح الحاق دو بند، به قانون فهرست موسسات و نهادهای عمومی غیردولتی.

 موافقت مجلس با کلیات لایحه قطعی کردن اعتبار خرید وسایل حفاظتی جزیره خارک

نمایندگان مردم در خانه ملت با کلیات لایحه هزینه قطعی منظور نمودن اعتبار خرید وسایل حفاظتی جزیره خارک موافقت کردند.

نمایندگان مجلس در نشست علنی امروز (یک‌شنبه 17 بهمن‌) قوه مقننه با کلیات لایحه به هزینه قطعی منظور نمودن اعتبار خرید وسایل حفاظتی جزیره خارک با 147 رأی موافق، 35 رأی مخالف و 3 رأی ممتنع از مجموع 202 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

لازم به ذکر است این لایحه به تعیین تکلیف مبلغ تخصیص داده شده در بودجه سال 61 به وزارت نفت برای خرید وسایل حفاظتی جزیره خارک  باز می گردد.

متن این ماده واحده به شرح زیر است:

به وزارت نفت اجازه داده می‌شود مبلغ چهار میلیارد (4.000.000.000) ریال اعتبار ردیف 503041 (هزینه‌های ناشی از جنگ تحمیلی‌) قانون بودجه سال 1361 کل کشور را که برای خرید وسایل حفاظتی جزیره خارک دراختیار وزارتخانه یاد شده قرار گرفته بود و به علت شرایط خاص زمان جنگ امکان تهیه اسناد و مدارک انجام هزینه میسر نمی‌باشد با بررسی و تأیید هیأتی مرکب از دو نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از کمیسیون های برنامه، بودجه و محاسبات و اقتصادی به عنوان ناظر و نمایندگان وزارتخانه‌های نفت‌، دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و امور اقتصادی و دارایی و دیوان محاسبات کشور به هزینه قطعی منظور کند.

لازم به ذکر است در جریان بررسی این ماده واحده با تصویب پیشنهاد علیرضا سلیمی نماینده محلات و دلیجان مقرر شد 2 نفر از اعضای کمیسیون های اقتصادی، برنامه، بودجه و محاسبات به عنوان ناظر در هیاتی برای بررسی هزینه های انجام شده به منظور خرید وسایل حفاظتی جزیره خارک حضور داشته باشند.

سلیمی در جریان طرح پیشنهاد خود، گفت: مجلس می تواند در همه امور ورود کند، با توجه به هزینه 45 میلیون دلاری در سال 61 و نبود اسناد آن به منظور نظارت بهتر مجلس پیشنهاد دارم 2 نفر از نمایندگان عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات و کمیسیون اقتصادی در هیات بررسی هزینه های انجام شده حضور داشته باشند.

 طرح انتقال آب از دریای عمان به استان سیستان و بلوچستان اصلاح شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی جهت رفع ایرادات شورای نگهبان، طرح انتقال آب از دریای عمان به استان سیستان و بلوچستان را اصلاح کردند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه 17 بهمن) قوه مقننه ایرادات شورای نگهبان در طرح انتقال آب از دریای عمان به استان سیستان و بلوچستان را به شرح زیر رفع و تصویب کردند.

ماده واحده- متن ذیل به عنوان بند «خ» به ماده (2) قانون توسعه و بهینه‌سازی آب شرب شهری و روستایی در کشور مصوب  24/  12/ 1394 الحاق می‌گردد:

خ- وزارت نیرو با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت و نیز با استفاده از توان علمی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مکلف است زمینه سرمایه‌گذاری داخلی یا خارجی برای برداشت آب، نمک‌زدایی، انتقال آب و استفاده از نمک و فلزات بازمانده از دریای عمان به استان سیستان و بلوچستان را فراهم نماید. خرید آب نمک‌زدایی‌شده و انتقال‌یافته برای جبران مصارف شرب در چهارچوب ماده(20) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت(2) مصوب  4/12/ 1393 از سرمایه‌گذار تضمین می‌گردد.

آیین نامه اجرائی این بند حداکثر سه ماه پس از تصویب، توسط وزارت نیرو تدوین می شود و به تصویب هیأت وزیران می‌رسد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1128662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =