سند کاهش خطر حوادث و سوانح تهیه شده است/ بهسازی قسمت‌های فرسوده صنایع در دستور کار قرار دارد

مدیرکل مدیریت بحران استان مرکزی گفت: از سوی ستاد مدیریت بحران در استان‌ها دو سند بر اساس سند ملی ستاد بحران با عناوین‌ سند کاهش خطر حوادث و سند آمادگی و پاسخ به بحران باهمکاری کلیه اعضای ستاد مدیریت بحران استان تهیه و تدوین شد و بر این اساس سند کاهش خطر حوادث و سوانح تهیه شده و مصوبه ستاد پیشگیری هم در این راستا به تصویب رسیده است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، بکارگیری برنامه قوی در مقابله با حوادث غیرمترقبه در استان مرکزی سبب استقرار صنایع کلیدی و استراتژیک، مهم و قابل توجه است. در همین زمینه حمید غیاثی، مدیر کل مدیریت بحران استان مرکزی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز  از تهیه طرح جامع مدیریت کاهش خطر پذیری استان خبر داد و افزود: طرح‌هایی برای بازسازی و بهسازی قسمت‌های فرسوده صنایع در دستور کار ستاد قرار دارد.

مدیر کل مدیریت بحران استان مرکزی با بیان اینکه قانون مدیریت بحران در سال ۹۸ توسط مجلس شورای اسلامی تصویب و در همان سال توسط رئیس جمهور ابلاغ شده‌ است، گفت: بر اساس این قانون اداره کل مدیریت بحران در بحران‌های اقتصادی، اجتماعی و امنیتی هیچ نقشی ندارد و این ستاد در ابتدای هر فصل حوادث و بحران‌هایی که ممکن است در استان رخ دهد را به عنوان یک دستورالعمل به اعضای خود که متشکل از نهادهای دولتی و غیردولتی را اعلام می‌کند.

وی در ادامه تشریح کرد: ستاد مدیریت بحران در استان‌ها دو سند بر اساس سند ملی ستاد بحران با عناوین‌ سند کاهش خطر حوادث و سند آمادگی و پاسخ به بحران با همکاری کلیه اعضای ستاد مدیریت بحران استان تهیه و تدوین شد و بر این اساس اداره کل مدیریت بحران با همکاری همه دستگاه‌ها سند کاهش خطر حوادث و سوانح را تهیه کرده و مصوبه ستاد پیشگیری هم در این راستا به تصویب رسیده است.

بهسازی قسمت‌های فرسوده صنایع در دستور کار ستاد قرار دارد

غیاثی درباره وظایف نظارتی این ستاد در ریشه‌یابی حوادث ناشی از ایمنی کار صنایع گفت: سازمان صنعت، معدن و تجارت یکی از اعضای ستاد پیشگیری از بحران است این سازمان و اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی از طریق واحدهای HSE با کارخانه‌ها در ارتباط هستند و تمام نکات ایمنی کار و دستورالعمل‌های‌ تولید و خروج مواد را به آنها آموزش داده و نظارت می‌کنند. کارخانجات هم موظف به ایجاد محیط ایمن برای کارمندانشان هستند.

مدیر کل مدیریت بحران استان مرکزی افزود: طرح‌هایی برای بازسازی و بهسازی قسمت‌های فرسوده صنایع در دستور کار ستاد قرار دارد و مسئولیت بازسازی برخی از بافت فرسوده به عهده اداره راه و شهرسازی است که دبیر آن هم شهرداری است و از سال ۹۸ به بعد در روستاها حدود ۱۰ هزار واحد مسکونی مقاوم‌سازی و بازسازی شده‌ است.

وی ادامه داد: از این تعداد حدود ۵ هزار واحد مسکونی از اعتبارات بنیاد مسکن و ۵ هزار واحد مابقی از اعتبارات سیلاب استفاده شده است که بازسازی و بهسازی بافت فرسوده روستاها از طریق بنیاد مسکن در حال انجام است. در شهرها هم اداره کل راه و شهرسازی و شهرداری اقدام به بازسازی بافت فرسوده می‌کند که هماهنگی آنها از طریق سازمان مدیریت بحران صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1128688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =