وجود بسترهای لازم برای تقویت همکاری‌های همه جانبه بین ایران و پاکستان

تهران- ایرنا- وزیر کشور تاکید کرد که ظرفیت‌ها و بسترهای لازم برای تقویت همکاری‌های همه جانبه به‌ویژه مبادلات اقتصادی بین ایران و پاکستان وجود دارد و اراده جدی دو طرف شرط لازم برای تحقق این هدف مشترک است.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، احمد وحیدی وزیر کشور روز یکشنبه در دیدار با رحیم حیات قریشی سفیر پاکستان در ایران، گفت: ایران و  پاکستان از ظرفیت‌ها و فرصت‌های مناسبی برای گسترش و توسعه همکاری‌ها در زمینه‌های تجاری، امنیتی و فرهنگی برخوردارند.

 وزیر کشور ادامه داد: توسعه بازارچه‌های مرزی و مبادلات تجاری بستر مناسبی برای توسعه همکاری‌های دو کشور ایجاد می‌کند و انتظار می‌رود مسئولان دو کشور بسترهای لازم را فراهم کنند.

وحیدی، همکاری ایران و پاکستان در موضوعات مهم اقتصادی مانند انرژی و تزانزیتی را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: اراده طرفین برای گسترش روابط همه جانبه است و باید در نشست‌های مشترک موانع احتمالی برطرف شود.

وی خواستار تعاملات و همکاری‌ها بین دو بندر گواتر ایران  و گوادر پاکستان شد و گفت: باید بسترهای لازم برای تقویت همکاری‌های تجاری و مبادلات بین این دو بندر مهم منطقه فراهم شود.

وزیر کشور با اشاره به موضوع مهاجران افغانستانی، این موضوع را یکی از مسائل مشترک میان سه کشور ایران، افغانستان و پاکستان دانست و گفت باید با همکاری سه جانبه شرایطی را فراهم کرد تا افراد کمتری تصمیم به مهاجرت بگیرند.

رحیم حیات قریشی سفیر پاکستان در تهران در این دیدار گفت: در حال برنامه ریزی و آماده سازی ۶ ربازارچه مرزی برای گسترش تعاملات هر چه بیشتر با جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌های مختلف به‌ویژه مبادلات تجاری هستیم.

وی با اشاره به ظرفیت‌ها و منابع فراوانی که در ایران وجود دارد، خاطرنشان کرد: دو کشور می‌توانند در بحث انرژی از جمله صادرات برق و گاز  از ایران حجم مبادلات قابل قبولی داشته باشند.

سفیر پاکستان با استقبال از پیشنهاد وزیر کشور درباره همکاری بنادر مهم دو کشور، خواستار اعلام خواهر خواندگی بین بنادر گواتر و گوادر شد و گفت: همکاری‌های این دو بندر در مبادلات و مراودات اقتصادی به سود کل منطقه خواهد بود.

انتهای‌پیام/

کد خبر: 1128763

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =