همکاری‌های مشترک ایران و چین در حوزه ورزش طبق تفاهم‌نامه شروع می‌شود

وزیر ورزش و جوانان گفت: وزیر ورزش چین این قول را دادند که در تولید صنایع و تجهیزات ورزشی به ایران کمک کنند و در ساخت‌ و سازها نیز مشارکت داشته‌ باشند.

به گزارش گروه ورزشی پایگاه خبری ایسکانیوز، سید حمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان در ادامه سفر خود به چین با وزیر ورزش چین دیدار و گفت و گو کرد.

سجادی در خصوص این دیدار اظهار داشت: جلسه بسیار ارزشمندی با وزیر ورزش چین که همزمان رئیس کمیته المپیک این کشور نیز است داشتیم و درباره تعاملات دو جانبه بین کشور ایران و چین گفت و گو کردیم.

وی گفت: در این دیدار رسما از ایشان دعوت کردیم که به اتفاق دیگر همکارانشان برای شروع همکاری‌های 25 ساله به ایران سفر کنند. هدف ما این است که در کنار عرصه‌های دیگر این تفاهم‌نامه، ورزش نیز بتواند همکاری‌های مشترک خود را با کشور چین شروع کند.

وزیر ورزش و جوانان افزود: در این جلسه که صالحی‌ امیری نیز حضور داشت قرار شد در یکسری از رشته‌ها که ایران توانمند است به چین کمک کند و در رشته‌هایی که چین توانمندی دارد، برای توسعه آن رشته به ایران کمک کند.

سجادی با اشاره به صحبت‌های وزیر ورزش چین در این دیدار گفت: ایشان این قول را دادند که صنعتگران و تولیدکنندگان ورزشی چینی از کشور ما بازدید داشته باشند و در تولید صنایع و تجهیزات ورزشی به ایران کمک کنند و در ساخت‌و سازها نیز مشارکت داشته‌ باشند.

وی خاطرنشان کرد: در خصوص استفاده از رشته‌های سنتی دو کشور گفت و گو شد و تعاملات خوبی صورت گرفت. ما اعلام کردیم که در راستای توسعه ورزش زورخانه‌ای می‌توانیم با چین همکاری داشته باشیم و در رشته ووشو و زیر مجموعه‌های این رشته در ایران ظرفیت‌های خوبی وجود دارد. در این جلسه آداب و سنن دو کشور مورد توجه قرار گرفت و بر همکاری‌های فی‌مابین در این زمینه تاکید شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1128780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =