پرونده همسان سازی حقوق بازنشستگان بسته شد

موسوی گفت: در تلاش هستیم تا پایان سال، تمام ۸۹ هزار میلیارد تومان دیون دولت به تامین اجتماعی را دریافت کنیم.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، درباره پرداخت بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی، اظهار کرد: سال گذشته مجلس شورای اسلامی مصوب کرد دولت ۸۹ هزار میلیارد تومان از بدهی خود به سازمان تامین اجتماعی را پرداخت کند.

وی افزود: این مصوبه اشکالاتی داشت و گفته شده بود حتما باید این ۸۹ هزار میلیارد تومان به صورت نقدی به سازمان تامین اجتماعی پرداخت شود و دولت سهام خود را بفروشد و نقدا به سازمان تامین اجتماعی پرداخت کند. این اشکال در دوماه گذشته برطرف شد و درحال حاضر قرار است مالکیت سهام به سازمان تامین اجتماعی بابت بدهی منتقل شود.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی بیان کرد: همکاری خوبی بین سازمان تامین اجتماعی و سازمان خصوصی سازی وجود دارد درحال حاضر قیمت‌گذاری سهام انجام شده و حدود ۶۸ هزار میلیارد تومان به زودی منتقل خواهد شد.

موسوی ادامه داد: برای دریافت حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان دیگر، سهام‌ و شرکت‌هایی را پیشنهاد دادیم امیدواریم در هفته‌های اخیر در هیات دولت به تصویب هیات وزیران برسد. در تلاش هستیم تا پایان سال تمام این ۸۹ هزار میلیارد تومان دیون دولت به تامین اجتماعی را دریافت کنیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه همسان سازی حقوق بازنشستگان مرحله سوم هم دارد؟ تصریح کرد: همسان سازی حقوق بازنشستگان در دو مرحله اجرا شده و دیگر مشکلی در این خصوص نداریم، فقط براساس قانون و ضریب افزایش سالیانه حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی را افزایش خواهیم داد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی خاطرنشان کرد: در مجلس شورای اسلامی قرار است حداقل حقوقی برای بازنشستگان تامین اجتماعی تعیین شود. هر تصمیمی در مجلس گرفته و منابع لازم تامین شود، اجرا خواهیم کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1128911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =