پیش بینی قیمت دلار برای ۱۹ بهمن ۱۴۰۰

پس از نوسانات اخیر بازار ارز، به نظر می‌رسد این بازار فعلا در شرایط با ثباتی قرار دارد و منتظر اخبار جدیدی از مذاکرات است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، پس از کاهش شدیدی که دلار روز شنبه تجربه کرد، امروز بازار ارز تقریبا نوسان اندکی داشت و دلار آزاد نسبت به معاملات صبح تغییر چندانی نداشت و در محدوده ۲۶هزار و ۷۰۰تومان باقی ماند.

از سوی دیگر طبق اعلام کانون صرافان دلار آمریکا نسبت به معاملات صبح اندکی کاهش قیمت داشته است. به این ترتیب، این اسکناس ۲۴هزار و ۳۵۹تومان برای خرید و ۲۴هزار و ۶۵۹تومان برای فروش قیمت خورده که همچنان بالاتر از قیمت خرید و فروش روز گذشته آن است. روز گذشته دلار با قیمت ۲۴هزار و ۳۳۱تومان برای خرید و ۲۴هزار و ۶۲۴تومان برای فروش معامله می‌شد.

یورو نیز ۲۸هزار و ۳۵۶تومان برای خرید و ۲۸هزار و ۷۶۳تومان برای فروش قیمت خورد که نسبت به صبح، افزایش ۲۰۰تومانی را نشان می‌دهد و نسبت به دیروز نیز ۱۰۰تومان بالاتر رفته است. یورو دیروز در صرافی‌ها، ۲۸هزار و ۲۲۲تومان برای خرید و ۲۸هزار و ۶۱۵تومان برای فروش قیمت خورده بود.

در صرافی ملی نیز دلار امروز با حدود ۱۰۰تومان کاهش، ۲۴هزار و ۴۴۸تومان برای فروش و ۲۴هزار و ۲۰۵تومان برای خرید قیمت خورده است. درحالی که روز گذشته، قیمت دلار در این صرافی، به ۲۴هزار و ۵۹۸تومان برای فروش و ۲۴هزا رو ۳۵۲تومان برای خرید رسیده بود.

یورو نیز در این صرافی با قیمت ۲۸هزار و ۲۰۴تومان برای فروش و ۲۷هزار و ۹۲۳تومان برای خرید نمایان شده است. یورو روز گذشته در صرافی ملی، ۲۸هزار و ۶۸۲تومان برای فروش و ۲۸هزار و ۳۹۷تومان برای خرید قیمت نمایان شده بود.

هرچند این روزها بازار ارز تقریبا با ثبات است و حتی در ساعت‌هایی افزایش قیمت را تجربه می‌کند، اما به نظر می‌رسد که دستیابی به توافق هسته محتمل ترین سناریو برای فعالان بازار ارز است؛ مسئله ای که رفتار معامله گران در چند وقت گذشته آن را به وضوح نشان می دهد. به عنوان نمونه این هفته خبر معافیت های هسته ای منجر به کاهش هزار تومانی در بازار ارز شد اما حتی اخبار منفی که پس از آن منتشر شد، نتوانست قیمت دلار را افزایشی کند؛ اخباری همچون کم اهمیت بودن تحریم ها. در حقیقت دلار بیش از اخبار منفی به اخبار مثبت واکنش نشان می دهد؛ مسئله ای که همزمان با آغاز دور جدید مذاکرات که از فردا آغاز می شود، نشان می دهد که همه منتظر اخبار مثبت و کاهش بیش تر دلار هستند. دوری که شاید آخرین دور مذاکرات باشد.

منبع: اقتصادآنلاین

کد خبر: 1128938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =