هواشناسی ایران | هشدار برای استان‌های جنوبی / آغاز بارش برف و باران از روز پنجشنبه

سازمان هواشناسی از آغاز بارش برف و باران طی پنجشنبه در غرب، شمال غرب و ارتفاعات البرز مرکزی خبر و نسبت به خطر امواج ۳ متری برای استان‌های ساحلی هشدار داد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز و فردا در اکثر مناطق کشور جو پایداری همراه با افزایش نسبی دما و افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

طی این مدت در سواحل دریای خزر دما 6 تا 8 درجه افزایش می‌یابد. پنجشنبه به‌تدریج با ورود سامانه بارشی به کشور در مناطقی از غرب، شمال غرب و ارتفاعات البرز مرکزی بارش برف و باران و وزش باد شدید موقتی روی می‌دهد. شدت بارش‌های این روز برای نوار غربی آذربایجان غربی و کردستان است.

همچنین در این روز در جنوب غرب و غرب کشور وزش باد شدید در برخی مناطق می‌تواند باعث خیزش گردوخاک شود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی روز جمعه گستره فعالیت سامانه بارشی علاوه بر مناطق ذکر شده  دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین،‌البرز، تهران و سواحل دریای خزر را در بر می‌گیرد.

شنبه هفته آینده در استان‌های واقع در غرب، جنوب غرب و مرکز کشور، سواحل دریای خزر، شمال استان فارس و جنوب استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل بارش‌ها ادامه دارد. در این همچنین در استان‌های خراسان شمالی  خراسان رضوی بارش‌های پراکنده پیش‌بینی شده است.

روزهای پنجشنبه و جمعه در سواحل دریای خزر کاهش 8 تا 10 درجه‌ای و در شمال غرب،‌غرب و دامنه‌های جنوبی البرز کاهش نسبی 4 تا 6 درجه‌ای دما روی می‌دهد.

توصیف سامانه: افزایش سرعت باد

زمان پایان: ظهر چهارشنبه 1400/11/20

نوع مخاطره: افزایش ارتفاع موج بین 2 تا 3 متر

منطقه اثر: خلیج فارس، در استانهای بوشهر و هرمزگان.

اثر مخاطره: خسارت به تاسیسات دریایی و ساحلی، خطر غرق شدن قایق های سبک و نیمه سنگین و اختلال در تردد با شناورهای سنگین و آسیب به قفس‌ها و تورهای صیادی.

توصیه: احتیاط در تردد قایق‌های سبک و تفریحی، احتیاط در فعالیت‌های دریایی در مناطق فراساحل، احتیاط در تردد کشتی‌های تجاری و تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هر گونه خسارت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1128969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =