کانادا را بیشتر بشناسیم/ جاذبه‌های شهر ادمونتون

ادمونتون مرکزی فرهنگی، دولتی و آموزشی است و به دلیل برگزاری جشن ها و فستیوال های سالانه به شهر جشنواره کانادا نیز شهرت دارد. بزرگترین مرکز خرید آمریکای شمالی یعنی وست ادمونتون مال در شهر ادمونتون است.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، ادمونتون مرکزی فرهنگی، دولتی و آموزشی است و به دلیل برگزاری جشن ها و فستیوال های سالانه به شهر جشنواره کانادا نیز شهرت دارد. بزرگترین مرکز خرید آمریکای شمالی یعنی وست ادمونتون مال در شهر ادمونتون است. در پارک ادمونتون فورت با بزرگترین موزه تاریخ زندگی در کانادا برخورد خواهید کرد. همین طور این شهر، یک شهر دولتی است که بیش تر افرادی که در آن زندگی می کنند به جای خواندن اطلاعات درباره سفر و گردشگری، علاقه به خواندن صفحات بیزینسی مجلات دارند. برای دیدن برخی از مکان های دیدنی این شهر بهتر است که حدود ۴ ساعت به سمت غرب رانندگی کنید تا به پارک ملی جاسپر برسید و در آن توقفی کنید یا این که به سمت شمال بروید تا از چشم انداز های وسیع و بکر لذت ببرید.

بیشتر بخوانید:

کانادا را بیشتر بشناسیم/ جاذبه‌های شهر بوشرویل

شهر ادمونتون، مرکز استان آلبرتای کانادا است و حدود ۱.۳۵ میلیون نفر جمعیت دارد که آن را به دومین شهر بزرگ آلبرتا و پنجمین کلان شهر بزرگ کانادا تبدیل کرده است. به دلیل موقعیت جغرافیایی آن به عنوان شمالی ترین منطقه شهری آمریکای شمالی محسوب می شود. شخصی که ساکن ادمونتون هست او را ادمونتونیایی (Edmontonian) می خوانند. ادمونتون به خاطر داشتن پارک دره رودخانه زیبایش به دره رودخانه ساسکاچوان شمالی معروف است که بیش از ۱۰۰ کیلومتر مسیر های تفریحی، نمایش حیات وحش و مناظر زیبای شهر را ارائه می دهد. دره رودخانه شامل بسیاری از پارک ها مانند پارک فورت ادمونتون است که بزرگترین پارک تاریخی کانادا محسوب می شود. اگر محیط های تفریحی در بازدید از این شهر هدف اصلی شما نیست، شهر ادمونتون به شما مرکز خرید ادمونتون غربی را که بزرگترین مرکز خرید در نیمکره غربی است پیشنهاد می کند. در عین حال، شهر ادمونتون دارای یک جامعه پر جنب و جوش تئاتری است و دوره های مختلف فستیوال ها و رویداد ها از جمله فستیوال های شلوغ سالانه، رویداد های تیم های ملی ورزشی فعال در تمام طول سال و فرصت های تفریحی زمستانی فوق العاده در آن برگزار می شود. 

در فصل تابستان، شهر ادمونتون فستیوال های فراوان به همراه چشمگیر ترین پارک های کوهستانی (حدود سه ساعت ونیم رانندگی) را به خود اختصاص داده است و در تمام طول سال تفریح و هیجان در ادمونتون بر قرار است. شما می توانید انتظار پیدا کردن هر نوع فستیوالی را در آخر هفته ها در طول ماه های فصل تابستان داشته باشید و معمولا این فستیوال ها در منطقه مرکزی یا در اطراف خیابان ویت (Whyte) یا زمین های قانونی در مرکز شهر یا در مقابل تالار شهر برگزار می شوند. 

منطقه اطراف ادمونتون که از نظر جغرافیایی در مرکز استان قرار دارد، هزاران سال پیش و قبل از ورود مهاجران اروپایی، خانه اصلی مردمان بومی این سرزمین بوده است. در سال ۱۷۹۵، شهر ادمونتون ایجاد شد و کار بر روی قلعه ادمونتون آغاز شد. سایت اصلی در نزدیکی قلعه ساسکاچوان بود اما در سال ۱۸۳۰ به نزدیکی مجلس امروزی نقل مکان کرد. تجارت خز در اطراف این شهر توسعه یافت. اولین هتل و بیمارستان در این شهر در دهه ۱۸۷۰ ساخته شد. نیمه دوم قرن با هجوم خانواده های ثروتمند مواجه شد و در سال ۱۸۹۲ به صورت رسمی شهر ادمونتون تأسیس شد. 

تحولات اولیه در اطرف منطقه کوارترز (Quarters) تمرکز داشت. در سال ۱۹۰۵، ادمونتون به عنوان مرکز استان آلبرتا برگزیده شد و یک سال بعد این شهر به رسمیت شناخته شد. در بین سال های ۱۹۰۷ تا ۱۹۱۴ جمعیت این شهر از ۶۰۰۰ نفر به ۷۸۰۰۰ نفر افزایش یافت که باعث تجربه رونق بی سابقه ای در این شهر شد. در طی این دوره دانشگاه آلبرتا نیز تأسیس شد. در سال ۱۹۴۷، نفت در خارج از ادمونتون در ناحیه لودوک (Leduc) کشف شد که موجب دومین مرحله رشد و توسعه این شهر گشت و منجر به ایجاد و توسعه مراکز خرید به سبک ایالات متحده شد. این شهر به عنوان دروازه شمالی شناخته شد و آن را نقطه عطفی برای پروژه های بزرگ ماسه های نفتی در شمال استان آلبرتا و عملیات استخراج الماس از معادن در مقیاس های وسیع در سرزمین های شمال غربی است. موزه سلطنتی آلبرتا در سال ۱۹۶۷ افتتاح شد. ساختمان های اداری مفید و پر سود و آپارتمان هایی که چشم انداز امروزه مرکز شهر را تحت تأثیر قرار می دهند در دهه ۱۹۷۰ ساخته شد. امروزه، ادمونتون مرکز توسعه انرژی و پتروشیمی استان آلبرتا محسوب می شود. همچنین به مرکز عالی تحقیقاتی میان دانشگاه آلبرتا و صنایع عالی تکنولوژی در منطقه مانند مؤسسه ملی فناوری نانو (نانوتکنولوژی) تبدیل شده است.

مرکز شهر ادمونتون را برای قشر پولدار می دانند. رودخانه آن روح و قلب شهر است که سر جنوبی رودخانه به منطقه دانشگاهی می رود و سپس به خیابان ویت (Whyte) با شادی خوش آمد می گوید. این شهر خانه تئاتر های کوچک، ون رستوران ها و جمعه شب های سرزنده است. از دیدنی های جالب ادمونتون می توان به موزه های آن، میزبان دومین فستیوال حاشیه سالانه تنها تا ادینبورگ و روستای سنتی اکراینی و پارک ملی ایلک آیلند (Elk Island) اشاره کرد.

اگر شما قصد دارید که بیشتر زمانتان را در خارج از منزل سپری کنید، ماه های تابستان، بیشترین فرصت تفریح و سرگرمی را برای شما فراهم می کند. در فصل تابستان، ادمونتون، میزبان فستیوال های فضای باز وسیع، تفریحات خیابانی،  کنسرت های فضای باز و بسیاری از فرصت های سرگرمی در سطح جهانی است. فصل زمستان این شهر با وجود ورزش های برفی، مراکز خرید سرپوشیده وسیع، ورزش های زنده، تئاتر و موسیقی در سراسر شهر به اندازه تابستان آن هیجان انگیز است.

آب و هوای ادمونتون «قاره ای شمالی» با طیف گسترده ای از آب و هوا در چهار فصل مجزا است. ادمونتون در هر سال ۲۳۰۰ ساعت آفتابی دارد و آن را به عنوان یکی از آفتابی ترین شهرهای کانادا معرفی می کنند. با بارش کم تا متوسط می توانید کل هفته ها را بدون ابر و بارندگی تا اواخر بهار و تابستان سپری کنید. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1129057

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =