دفاع مجلس از مذاکرات در چارچوب سیاست‌های نظام و منافع ملی / آمریکا باید اشتباهاتش را جبران کند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درباره جلسه امروز با امیرعبداللهیان گفت: مجلس از کلیت مذاکرات در چارچوب سیاستهای نظام، منافع ملی و مصالح مردم حمایت می‌کند.

فداحسین مالکی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، با اشاره به برگزاری جلسه غیرعلنی مجلس شورای اسلامی با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه اظهار کرد: آخرین وضعیت تیم مذاکره کننده کشورمان در مذاکرات احیای برجام و مسائل منطقه‌ای است محور گفت‌وگوهای نمایندگان مجلس با وزیر امورخارجه بود.

وی افزود: امیرعبداللهیان معتقد بود روند مذاکرات و هماهنگی‌ها میان تیم مذاکره کننده در سطح خوبی است و دنبال این هستیم که حداکثر تضمین را از طرف آمریکایی بگیریم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:  طبق توضیحات وزیر امور خارجه آمریکایی‌ها دنبال این بودند که زیر بار تعهدات نروند، اما با جدیت تیم ایرانی به تدریج ضمانت‌ها را پذیرفتند.

مالکی به نقل  از امیرعبداللهیان گفت: در روابط تجاری با دیگر کشورها دنبال این هستیم که تکانه‌های سیاسی و عهدشکنی‌های احتمالی از سوی آمریکا دیگر کشور را دچار مشکل نکند.

وی بیان کرد: نباید در جامعه مسائلی مطرح شود که میان دستگاه‌های مختلف شکاف ایجاد کند و همگی باید از تیم مذاکره کننده تا حصول نتیجه حمایت کنیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه برخی نمایندگان مسائل خود را در این جلسه مطرح کردند، اظهار کرد: مجلس از کلیت مذاکرات در چارچوب سیاستهای نظام، منافع ملی و مصالح مردم حمایت می کند.

مالکی خاطرنشان کرد: نمایندگان تأکید کردند که توافق در وین باید ماحصل اقتصادی برای مردم و کشور داشته باشد.

وی با اشاره به اظهار نظر مقام‌های آمریکایی مبنی بر دورآخر مذاکرات گفت: این مسائل تازگی ندارد، چنین مسائلی همواره از سوی طرف های مذاکره کننده مطرح بوده و تلاش کردند نوعی استرس بر تیم مذاکره کننده ایران وارد کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به اظهارات امیرعبداللهیان مصمم هستیم برای رفع تحریم‌ها، اظهار کرد: وزیر امور خارجه بیان کرد که دستمان در مسائل مختلف مذاکرات پر است و ارتباطات خوبی که با کشورهای مختلف صورت می‌گیرد فضای مناسبی در مذاکرات ایجاد کرده است.

مالکی گفت: آمریکایی ها باید بپذیرند چاره ای جز جبران اشتباهات دولت گذشته خود ندارند.

کد خبر: 1129069

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =