معرفی فیلم‌های جشنواره فجر ۴۰ / نمور + تصاویر

فیلم سینمایی نمور به کارگردانی داود بیدل و با بازی محمدرضا علیمردانی و باربد بابایی و سمیرا حسن پور یکی از فیلم های حاضر در چهلمین جشنواره فیلم فجر است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، جشنوارهٔ فیلم فجر مهم‌ترین جشنواره سینمایی ایران است که از سال ۱۳۶۱ تاکنون در میانه بهمن ماه هر سال در تهران برگزار می‌گردد. تاکنون ۳۹ دوره از این جشنواره برگزار شده‌است که آخرین آن در بهمن ۱۳۹۹ بوده است. این جشنواره توسط بنیاد سینمایی فارابی و زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

چهلمین جشنواره فیلم فجر در دو بخش فرهنگی و رقابتی به دبیری مسعود نقاش‌زاده از ۱۲ تا ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید

معرفی فیلم‌های جشنواره فجر ۴۰ / خائن کشی + تصاویر

در چهلمین جشنواره فیلم فجر ۲۲ فیلم سینمایی در بخش سودای سیمرغ حضور دارند که در ادامه به معرفی یکی از آنها می پردازیم:

نمور

فیلم سینمایی نمور به کارگردانی داود بیدل و با بازی محمدرضا علیمردانی و باربد بابایی و سمیرا حسن پور یکی از فیلم های حاضر در چهلمین جشنواره فیلم فجر است.

فیلم سینمایی نمور یکی از آثار حاضر در چهلمین جشنواره فیلم فجر است که داود بیدل را در مقام کارگردان دارد. این دومین تجربه فیلمسازی بیدل است که از حضور چهره هایی بعضا تلویزیونی درون فیلمش استفاده کرده. فیلم قبلی بیدل روزگاری عشق و خیانت بود که اکران خوبی را پشت سر نگذاشت و نتوانست توفیقی برای کارگردانش به دست بیاورد.

یاسر جعفری تهیه کننده نمور است و داستان آن آنطور که تصاویر فیلم بر می آید حول یک اتفاق اجتماعی می گذرد.

خلاصه داستان نمور

نوشین معراجی فیلمنامه این ملودرام اجتماعی را به نگارش درآورده است که دومین فیلم بلند سینمایی بیدل در مقام کارگردان محسوب می‌شود. در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «تالاب رو از زندگی من نقاشی کردند، لجن‌زار و نمور.»

 بازیگران فیلم نمور

محمدرضا علیمردانی، باربد بابایی، سمیرا حسن‌پور، نسیم ادبی، پریسا شاهولیان، محمدرضا عباسی، سید بنیامین شهیدزاده و با حضور بهاره کیان افشار بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

 عوامل فیلم نمور

فهرست کامل عوامل این فیلم عبارتند از تهیه کننده: یاسر جعفری، کارگردان: داود بی دل، مجری طرح و سرپرست گروه کارگردانی: ایمان یزدی، نویسنده: نوشین معراجی، برنامه‌ریز: الناز کریمی، مدیر تولید: امیر اسکندری، مدیر فیلمبرداری: مهدی ایل بیگی، مدیر صدابرداری: امید عاشوری، موسیقی: عیسی حبیب‌زاده، طراح گریم: امید گل‌زاده، طراح صحنه: امین جهانی، طراح لباس: زهره سلطانی، منشی صحنه: سمیه شهرابی، تدوین: محمدحسام لواف زاده، صدا گذار: عرفان ابراهیم، اصلاح رنگ و نور و جلوه‌های ویژه کامپیوتری: علی تصدیقی، مدیر تدارکات: محسن دیانت، عکاس: حسن شجاعی.

نمور

یاسر جعفری

"سید یاسر جعفری" از بازیگران و تهیه کنندگان جوان و موفق عرصه آثار نمایشی است که ورود حرفه ای به دنیای بازیگری را با حضور در فیلم‌های سینمایی "دختران" ، "اتوبوس" و سپس مجموعه تلویزیونی" جراحت" آغاز کرد. او بازی در مجموعه هایی چون "پرستاران" و "گمشدگان" را در کارنامه هنری خود ثبت کرده. "یاسر جعفری" که با نقش آفرینی در سریال "جراحت" ساخته "محمد مهدی عسگرپور" در نقش امیر حافظ ،به شهرت بیشتری در عرصه بازیگری دست یافت، در فیلم‌های سینمایی" برهوت" ،"جاودانگی "، "اتوبوس" ، بی وزنی و "ورود و خروج ممنوع" نیز به ایفای نقش پرداخته است."جعفری" که با تهیه کنندگی فیلم سینمایی "نمور" در بخش مسابقه چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر حضور خواهد داشت می گوید: فیلم سینمایی "نمور" با پایبندی به اصول و استاندارد های سینمای اجتماعی ساخته شده و اثری است که قصد دارد ناگفته ها و حرف های زیادی را برای مخاطبان بازگو کند، همچنین معتقدم این فیلم به لحاظ بازیگری،عوامل سازنده وحتی محتوا در جشنواره فجر موفق خواهد بود.

داود بیدل

داود بیدل متولد تهران کارگردان سینما و تلویزیون است. او فارغ التحصیل رشته تدوین از دانشگاه جامع علمی کاربردی است. وی فعالیت سینمایی خود را از سال 1392 با فیلم روزگاری عشق و خیانت آغاز کرد. داوود بیدل علاوه بر سریال در قصه ها زندگی می کنند، سال 1396 سریال راه و بیراه را کارگردانی کرده است. داوود بیدل علاوه بر کارگردان به عنوان نویسنده نیز در سینما و تلویزیون فعالیت داشته است. مهم ترین اثر داوود بیدل در حرفه ی نویسنده، فیلم روزگاری عشق و خیانت است.

کارگردان

    سریال راه و بیراه(1397)
    سریال بیم و امید(1396)
    سریال تن ها(1395)
    فیلم روزگاری عشق و خیانت(1392)
    سریال در قصه ها زندگی می کنند

نویسنده

    فیلم روزگاری عشق و خیانت(1392)

انتهای پیام/

کد خبر: 1129153

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =