درخشان: رأی کمی برای کنعانی زادگان درنظر گرفتند

پیشکسوت فوتبال ایران گفت: حریم خصوصی کنعانی زادگان به خودش مربوط است، اما چون این اتفاق در تیم ملی افتاده است حساسیت بیشتری داشت.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، حمید درخشان درباره اعلام حکم کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال در مورد پرونده محمدحسین کنعانی‌زادگان مبنی بر دو جلسه محرومیت از بازی‌های ملی و ۱۰۰ میلیون تومان جریمه نقدی، اظهار داشت: مسئولان کمیته اخلاق در حق کنعانی‌زادگان ارفاق کردند و نخواستند زیاد او را تنبیه کنند. البته این رأی هم هشداری است که سایر بازیکنان حواسشان را جمع کنند و مراقب رفتارشان باشند. بالاخره این بازیکنان در جامعه شناخته شده هستند و خیلی از جوانان و نوجوانان از رفتارهای آن‌ها الگوبرداری می‌کنند.

وی افزود: این نوع اتفاقات را آن هم در اردوی تیم ملی تایید نمی‌کنم. هر چه است شاید ممکن بود مجازات بیشتری هم برای بازیکن تیم ملی در نظر گرفته شود، اما با این رأی نشان دادند که تمام بازیکنان باید مراقب کوچکترین رفتار خودشان نیز باشند تا اتفاقات بدتر از این نیفتد.

*رأی کمی برای کنعانی زادگان درنظر گرفتند

پیشکسوت فوتبال ایران اضافه کرد: البته حریم خصوصی اشخاص به خودشان مربوط است، اما چون این اتفاق در تیم ملی افتاده است حساسیت بیشتری داشت. به نظرم اجرای قانون به هر شکلی مهم است، اما کم زیاد آن به مسئولان برمی‌گردد که چگونه بخواهند با بازیکن خاطی برخورد کنند. من هم قبول دارم برای او رأی کمی درنظر گرفتند و می‌توانستند رأی را به شکل دیگری صادر کنند، اما بازهم معتقدم این موضوع، هشداری است تا دیگران دقت بیشتری در رفتار خود داشته باشند. در نهایت مثالی وجود دارد با مضمون اینکه خون را با خون نمی‌شویند و این مجازات هم هشداری است که بقیه از روی دست این بازیکن الگوبرداری نکنند.

درخشان درباره اینکه مشابه این اتفاق برای ستاره منچستریونایتد و مدیر آژاکس رخ داد و با آن‌ها برخورد قاطعانه داشتند، گفت: بالاخره تصمیمی بوده است که گرفته شده و ارفاق در حق این بازیکن شامل شده‌اند. امیدوارم از این دست اتفاق در اردوی تیم ملی تکرار نشود. نباید خودمان را با اروپا قیاس کنیم.

*بازی با تیم‌های بزرگ دنیا پیش از حضور در قطر مهم است

وی درباره احتمال استیضاح احتمالی عزیزی‌خادم گفت: این مسئله موضوعی است که اعضای هیئت رئیسه می‌توانند آن را جمع کنند و به طور حتم هم واقف هستند چه کاری می‌خواهند انجام دهند و ترجیح می‌دهم به این بحث ورود نکنم.

درخشان درباره اینکه عملکرد مسئولان فدراسیون فوتبال را چگونه ارزیابی می‌کند، خاطرنشان کرد: در این مدت تمرکز مسئولان فدراسیون روی این بود تا شرایط خوبی برای تیم ملی فراهم شود که خوشبختانه این اتفاق شکل گرفت و همه زحمت کشیدند و مسائلی که باید انجام شود؛ دست به دست هم دادند تا تیم ملی به قطر برود. البته در این میان نگرانی اصلی پاداش بازیکنان بود که رییس جمهور لطف کرد و این مشکل را حل کرد. در این مدت همه کمک کردند تا فوتبال شکل بهتری بگیرد. اکنون هم باید ببینیم در این فرصت تا آغاز جام‌جهانی چه پشتیبانی و ساماندهی را برای تیم ملی در نظر می‌گیرند، اما هر چه است مهم‌ترین بحث انجام بازی با تیم‌های بزرگ دنیا پیش از حضور در قطر است و پس از آن می‌توان عملکرد فدراسیون را ارزیابی کرد.


انتهای پیام/

منبع: میزان

کد خبر: 1129172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =