پنجعلی: وزارت ورزش برای مشکل پرسپولیس راهی پیدا کند

پیشکسوت پرسپولیس گفت: متاسفانه وزارت ورزش حمایت نمی‌کند. شما متولی هستید و باید مسائل تیم را به سرانجام برسانید. پرسپولیس مشکل مالی دارد و باید برای حل آن، راهی پیدا کنند. اگر نمی توانند به بخش خصوصی بسپارند.

به گزارش گروه ورزشی  ایسکانیوز، محمد پنجعلی در خصوص شکست پرسپولیس مقابل فولاد و از دست رفتن قهرمانی سوپرجام، اظهار داشت: اگر اهمیت جام‌ها را در نظر بگیریم اول لیگ برتر و سپس جام حذفی است. سوپرجام، تک بازی است. در این نوع بازی‌ها بیشتر اتفاقات مسابقه تعیین کننده هستند و به همین خاطر تیم‌ها با احتیاط بازی می‌کنند.

وی افزود: واقعیت این است که نباید از دست دادن سوپرجام نگران کننده باشد و باعث ناراحتی شود. هیچ اتفاقی نیفتاده است. آن‌ها که فنی هستند می‌دانند لیگ برتر اهمیت بیشتری دارد. بازیکنان تیم الان باید ریکاوری کنند و برای بازی‌های لیگ برتر احیا شوند. واقعا تعجب می‌کنم چرا در فضای مجازی انقدر به این باخت می‌پردازند. باید تمرکز تیم روی بازی‌های مهمتر باشد. پرسپولیس درگیر لیگ و جام حذفی اما نمی‌دانم چرا تا این حد به این تک بازی می‌پردازند.

پیشکسوت پرسپولیس در مورد نحوه یارگیری و تقویت این تیم برای نیم فصل دوم عنوان کرد: واقعیت این است که تقویت نشدیم. کادرفنی هم این را اعلام کرد. کج‌دار و مریز به راهشان ادامه می‌دهند. درست است که نمی‌توانند در لیگ قهرمانان آسیا شرکت کنند اما یک تیم حرفه‌ای باید در این سطح بسته شود.

وی تصریح کرد: متاسفانه وزارت ورزش حمایت نمی‌کند. شما متولی هستید و باید مسائل تیم را به سرانجام برسانید. پرسپولیس مشکل مالی دارد و باید برای حل آن، راهی پیدا کنند. اگر نمی توانند به بخش خصوصی بسپارند. متاسفانه یک بام و دو هوا شده، نه تنها تیم‌ها بلکه تکلیف فوتبال ما مشخص نیست. سال‌هاست بحث بدهی‌ها، مدیریت، ضعف‌ها و... در فوتبال ما مطرح است. برای تیمداری باید اول منابع مالی مشخص باشند و سپس بر اساس آن برنامه ریزی کنند. این که کاری ندارد اما با شرایط موجود کادرفنی و بازیکنان تیم بلاتکلیف هستند و قرارداد آن‌ها، فقط امضا شده است.

پنجعلی در خصوص اینکه مدیرعامل باشگاه پرسپولیس اعلام کرد نمی‌تواند خواسته سرمربی برای جذب بازیکنان اصلی و موثر تیم‌های دیگر را عملی کند که این اظهارات مورد انتقاد قرار گرفت و حتی مرتضی کرمانی مقدم نیز به یارگیری‌های سپاهان از استقلال و پرسپولیس اشاره کرد، گفت: براساس بودجه‌ای که برای باشگاه تعریف می‌شود، به سرمربی می‌گویند که مثلا می‌توانید رونالدو یا مسی را بگیرید اما برای ما بودجه‌ای تعریف نشده، از طرفی نباید بگوییم که نمی‌توانیم بازیکن بگیریم. باید بر اساس لیستی که سرمربی و کادرفنی اعلام می‌کنند، یارگیری شود.

پیشکسوت پرسپولیس گفت: در تیم‌هایی مانند بارسا، رئال و بایرن همه چیز مشخص است. برای ما الان هیچ چیزی مشخص نیست. برای بستن تیم قهرمان باید حداکثرِ خواسته‌های سرمربی تامین شود در غیر این صورت نباید توقع قهرمانی داشت. در دنیا همین است. رئال و بایرن هیچ موقع برای رده دهم جدول بسته نمی‌شوند. وزارت ورزش که متولی است باید پیش بینی کند، اسپانسر و حامی مالی بیاورد. باید جوری تیم بسته شود که نگاهشان به صدر جدول باشد. پرسپولیس و استقلال همیشه در صدر فوتبال کشور بودند و مردم به همین خاطر طرفدارشان هستند. باید پشت تیمداری تفکری باشد.

پنجعلی در خصوص کنار گذاشتن مهدی شیری از لیست پرسپولیس عنوان کرد: هر بازیکنی در شرایط خاص دچار اشتباه می شود. شاید اگر در حالت عادی باشد آن خطا را انجام ندهد. بازیکن حریف خودش در مسیر رفتن به اوت بود اما به اصلاح بعضی اوقات خون به مغز نمی‌رسد و بازیکن دچار اشتباه می شود. با اینحال کادرفنی حق دارد نظر فنی خودش را اعمال کند. حق سرمربی است که تیمش را با تفکرات خودش ببندد.

وی افزود: همه جای دنیا، نیم فصل مخصوص ترمیم تیم است. شیری هم برای تیم زحمت کشید و دستش درد نکند اما به هرحال ممکن است یک بازیکن به تیم نخورد. در انتها نظر کادرفنی مهم است. نباید روی این مسائل زوم کنیم و از مسائل اصلی دور شویم. پنجره زمستانی به زودی بسته می‌شود و نیم فصل دوم در حال شروع شدن است اما هنوز بازیکنی نگرفته‌ایم.

پیشکسوت پرسپولیس در مورد شایعه بازگشت رامین رضاییان به این تیم اظهار داشت: من بازی او را قبول دارم. اگر برگردد عالی می شود. صحت و سقم این شایعه را نمی‌دانم اما احتمال می‌دهم صحبت هایی شده باشد. معتقدم با توجه به اینکه رضاییان در کارهای هجومی هم توانایی دارد، با توجه به سبک بازی شناور پرسپولیس، به کار تیم می‌آید. می‌دانم خودش هم دوست دارد دوباره پیراهن پرسپولیس را بپوشد اما به هرحال نظر کادرفنی و سرمربی مهم است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کد خبر: 1129191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =