آمریکایی‌ها تلاش دارند به برجام بازگردند و از ظرفیت آن استفاده کنند

نماینده نجف‌آباد در مجلس گفت: اگر آمریکا به برجام برگردد ظرفیت‌های را می‌تواند فعال کند که از جمله آنها پاک کردن رسوای خروج از برجام و استفاده از مکانیزم حقوقی برجام علیه ایران است.

به گزارش گروه سیاسی  ایسکانیوز، ابوالفضل ابوترابی نماینده نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نباید مذاکرات هسته‌ای را به اقتصاد، معیشت و زندگی مردم گره بزنیم، گفت: باید شرایط کشور را به‌گونه‌ای تنظیم کنیم که گویا مذاکرات به نتیجه‌ای نمی‌رسد و تحریم‌ها ولو بر روی کاغذ برداشته می‌شود.

وی با بیان این که باید برای برون رفت از وضعیت فعلی اقتصادی به سمت تولید و حمایت از صنعتگران برویم، ادامه داد: مذاکرات برجامی که بین ایران و طرف‌های غربی در حال انجام شدن است به قدری پیچیدگی دارد که اگر به نتیجه‌ برسد بازهم منفعت اقتصادی چندانی برای کشورمان نخواهد داشت باید و به سمتی برویم که ایران قوی در عرصه اقتصادی با تکیه بر توان داخلی داشته باشیم.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با تاکید بر اینکه فعالان اقتصادی کشور نباید تصمیم‌گیری‌های خود را منوط به نتیجه‌بخش شدن مذاکرات برجامی کنند، افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی همواره نظام سلطه به دلیل دشمنی‌های که با مردم  ایران داشته انواع تحریم‌ها را علیه آنها اعمال کرده‌ و نمی‌توان به طرف‌های غربی اطمینان کرد.

نماینده نجف‌آباد در مجلس با بیان اینکه امروز آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها بیشتر از ایران نیاز به رسیدن به توافق در قالب برجام دارند، اظهار کرد: غربی‌ها برخی اوقات در قالب جنگ روانی و رسانه‌ای اقداماتی را انجام می دهند اما در چند سال گذشته تاریخ ثابت کرده است که این  اقدامات هیچ اثربخشی و  نتیجه‌ای برای ملت ایران نداشته است.

ابوترابی با تاکید بر اینکه آمریکایی‌ها به دلایل مختلف سعی دارند وارد مذاکرات هسته‌ای و حتی مذاکره مستقیم با ایران شوند، عنوان کرد: اگر آمریکا به برجام برگردد ظرفیت‌های را می‌تواند فعال کند که از جمله آنها پاک کردن رسوای خروج از برجام و استفاده از مکانیزم حقوقی برجام علیه ایران است.

وی ادامه داد: یکی از دلایل مهم‌دیگری که آمریکاها تلاش دارند به برجام بازگردند و از ظرفیت آن استفاده کنند بهره‌برداری از این موضوع در انتخابات کنگره است که چند ماه آینده قرار است برگزار شود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم 

کد خبر: 1129193

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =