عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال 1401: فروش سربازی پیشنهاد پخته‌ای نبود

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال 1401 با اشاره به مصوبه کمیسیون تلفیق مبنی بر فروش سربازی در سال آینده، اظهار کرد: موضوع فروش سربازی پیشنهاد پخته و کارشناسی نبود.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، علی‌ اصغر خانی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال 1401 با اشاره به مصوبه کمیسیون تلفیق مبنی بر فروش سربازی در سال آینده، اظهار کرد: موضوع فروش سربازی پیشنهاد پخته و کارشناسی نبود و در کمسیون تلفیق تنها بعد درآمدی آن در نظر گرفته شده بود و تمامی جوانب آن در نظر گرفته نشده بود.

وی افزود: در زمان بررسی این پیشنهاد در کمیسیون تلفیق از سوی چند تن از اعضا مطرح شد که این موضوع نیاز به کارکارشناسی و دقیق و همچنین مشورت با مسئولان ستاد کل نیروهای مسلح دارد و همچنین عنوان شد که این موضوع با مسئولان ستاد کل نیروهای مسلح در میان گذاشته شود و از سوی این ستاد به مجلس پیشنهاد شود.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال 1401 با بیان اینکه در این مصوبه عددهای مختلفی برای مقاطع تحصیلی مختلف به منظور خرید سربازی تعیین شده بود، ادامه داد: مصوبه مذکور التهاباتی نیز در جامعه به وجود آورد که در نهایت هم منتفی شد.

خانی تصریح کرد: در نتیجه به دلیل منتفی شدن این مصوبه موضوع افزایش حقوق سربازها هم در سال آینده منتفی می‌شود چرا که قرار بود از محل درآمد فروش سربازی حقوق سربازان هم افزایش یابد.

نماینده شاهرود در مجلس گفت: در نهایت قرار شد همه این موضوعات با مسئولان ستاد کل نیروهای مسلح در میان گذاشته شود تا تصمیم پخته و کارشناسی درباره آنها اخذ شود.

به گزارش تسنیم، اعضای کمیسیون  با خرید سربازی برای سربازان غایب موافقت کرده بودند که به موجب آن مصوبه، دارندگان مدرک تحصیلی کاردانی و کمتر از آن با پرداخت 250 میلیون تومان، دارندگان مدرک تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد با پرداخت مبلغ 400 میلیون تومان و دارندگان مدرک پزشکی عمومی و دکترای تخصصی و بالاتر از آن در تمامی رشته ها با پرداخت مبلغ 600 میلیون تومان به حساب خزانه کل کشور قادر به خرید سربازی خود خواهند بود.

همچنین اعضای کمیسیون در مصوبه‌ای دیگر با افزایش حقوق سربازان به میزان 3 میلیون و پانصد هزار تومان تا 5 میلیون تومان موافقت کرده بودند.

انتهای‌ پیام/

منبع: تسنیم

کد خبر: 1129199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =