سقوط یک جنگنده آموزشی نیروی هوایی آمریکا در آریزونا

مقامات آمریکایی روز پنجشنبه (به وقت محلی) اعلام کردند که یک فروند جنگنده اف-۱ میراژ متعلق به نیروی هوایی این کشور در منطقه "باک آی" در ایالت آریزونا سقوط کرده است.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، این جنگنده که از پایگاه هویائی "لوک" به پرواز درآمده بود حدود ۲۰ کیلومتری این پایگاه در یک منطقه خالی از سکنه سقوط کرد.

اسپوتنیک به نقل از نیروی هوایی آمریکا گفت: این جنگنده در طول یک عملیات آموزشی سقوط کرد و خلبان توانست از آن خارج شود.

تحقیقات در خصوص دلیل سقوط این جنگنده آغاز شده است.

براین اساس در اوایل ماه جاری (بهمن) بود که خلبان یک جنگنده اف-۳۵ آمریکایی پس از فرود بر روی ناو وینسون که در دریای جنوبی چین مستقر شده بود، ۷ ملوان نیروی دریایی ایالات متحده را مجروح کرد.

نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد که یک خلبان نیروی دریایی پس از فرود ناگوار بر روی عرشه ناو هواپیمابر یو اس اس کارل وینسون در حالی که در حال انجام عملیات در دریای جنوبی چین بود، با خروج اضطراری از جنگنده رادارگریز اف-۳۵ خارج شد.

این درحالی است که نیروی دریایی و مقامات آمریکایی در ماه دی اعلام کردند یک فروند بالگردام اچ-۶۰ نیروی دریایی این کشور هنگام فرود اضطراری در ایالت ویرجینیا سقوط کرده است.

چندی قبل نیز یک فروند بمب افکن پیشرفته آمریکا سقوط کرد. نیروی هوایی آمریکا بعد از چند روز سکوت تایید کرد که یک فروند بمب افکن «بی-۲ اسپریت» پس از نقص فنی حین یک پرواز آموزشی در در باند «پایگاه هوایی وایتمن» در «میسوری» سقوط کرد.

در ماه شهریور نیز یک فروند بالگردام اچ- ۶۰ نیروی دریایی آمریکا در اقیانوس سقوط کرد که در این سانحه ۵ خدمه آن کشته شدند.

 منبع: ایرنا

کد خبر: 1129363

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =