خاطرات امیرسلیمانی از فیلم های انقلابی

سعید امیرسلیمانی درباره سریال طنز و انقلابی «فرار بزرگ»، توضیحاتی را ارائه داد و گفت که اصطلاح معروفش در این سریال را خودش پیشنهاد داده است.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، سعید امیرسلیمانی درباره بازی خود در نقش سالار در سریال انقلابی «فرار بزرگ» گفت: سیامک صفری نویسنده سریال بود. نقش همسر مرا خانم شهره لرستانی بازی می‌کرد. من گمان می‌کردم که خارج رفته‌ها همسرشان را هانی صدا می‌کنند، من هم به آقای لطیفی پیشنهاد دادم که خانم لرستانی را در سریال قندک صدا کنم، او هم استقبال کرد و به این ترتیب قندک بین مردم پیچید.

وی مرحوم سروش خلیلی را یکی از دوستان صمیمی خود برشمرد و گفت: قصه فیلم «مردی که موش شد» را من نوشته بودم، به همین دلیل گفتم که فلان نقش مال سروش باشد. برای این فیلم بیشتر بازیگران تئاتر را آورده بودم. در نمایش «نهار لعنتی» هم نقش زن پوش را به سروش دادم، او هم به خوبی آن را ایفا کرد. بازیگر خوب و با حافظه بی‌نظیر بود که دیالوگ را می‌خواند و بلافاصله می گفت ضبط کنید.

این بازیگر با بیان اینکه سریال «شاه دزد» اولین سریال بعد از انقلاب بود که در آن ایفای نقش کرده است، ابراز کرد: مردم بیشتر سینمایی‌ها را می شناختند، بعد از این سریال من و جمشید مشایخی برای یک کار به یکی از ده‌های نزدیک شهر قزوین رفته بودیم، به مخابرات رفتیم تا با منزل تماس بگیریم، صاحب تلفنخانه مرا شناخت، ابتدا گمان کردم با جمشید صحبت می‌کند اما بعد دیدم که طرف صحبتش من هستم، علت شناخت او همان سریال «شاه دزد» بود که از تلویزیون پخش می شد.

سعید امیرسلیمانی که مهمان پدرام کریمی در بخش نوستالژی برنامه «سریالیست» بود، پس از پخش سکانس‌هایی از سریال «هزاردستان»، با حالت منقلب گفت: همه بازیگران این سریال از بین ما رفتند. قرار بود در این سریال من نقش پدر خانم حاتمی را بازی کنم، یک شب علی حاتمی زنگ زد و گفت بیا نقش معیرالممالک را بازی کن. بازی کردم اما سریال زیاد و نقش اصلی من حذف شد. حتی او در همان تماس تلفنی دیالوگ‌ها را گفت، من نوشتم و تا رسیدن به سر صحنه آنها را حفظ کردم. داستان‌های مولانا را هم من، جمشید مشایخی و چند نفر دیگر بازی کردیم. بلافاصله سلطان صاحبقران پی ریزی شد و من  ۹ نقش متفاوت در آن سریال بازی کردم. با علی حاتمی تا سوته دلان همکاری داشتیم حتی با هم لوکیشن پیدا می کردیم.

بازیگر سریال «معمای شاه» با اشاره به گرایش خود به کارگردانی گفت: از یک زمان به بعد فکر کردم که باید در زمینه‌های غیر از بازیگری هم تجربه کسب کنم لذا وارد حیطه کارگردانی شدم، تا حدودی هم موفق بودم اما نشد که ادامه یابد.

وی در پاسخ به اینکه چرا دیگر علی حاتمی در سینمای ایران تکرار نشد، بیان کرد: برخی از آدمها نبوغ خاصی دارند که منحصر به فرد است. کسی نمی تواند قلم علی حاتمی و یا طراحی صحنه او را داشته باشد. حاتمی هیچوقت جایزه نگرفت. تصمیم داشتند که پا جای پای حاتمی بگذارند اما نتوانستند.

بازیگر سریال «تبریز در مه» با بیان اینکه در بعضی از زمینه های سریال سازی پیشرفت کرده اما در بعضی از زمینه ها تغییری نداشته ایم، تشریح کرد: قصه های قدیمی شیرین تر بودند الان بیشتر قصه ها تلخ هستند. برای بهبود شرایط باید به آدم کاربلد رجوع کنیم. از قدیم گفته‌اند که هر کسی را برای کاری ساخته اند، وقتی کمال تبریزی و یا کیانوش عیاری سریال می سازند، ندید می توان حدس زد که نتیجه چه خواهد بود. فیلمسازان جوان هم باید پله به پله پیشرفت کنند.

امیرسلیمانی در پاسخ به اینکه تا چه حد در بازیگری دخترش کمند و سپند امیرسلیمانی نقش داشته است، بیان کرد: من نقشی نداشتم. کمند ۷ ساله بود که در تئاتر یکی از دوستان بازی کرد، بعد از آن هم در خانه تئاتر تمرین می‌کرد تا اینکه در فیلم ترنج بازی کرد. سپند را هم برای اولین بار ابوالحسن داودی دید و گفت که چقدر خوب هستی. قطعا خواه یا ناخواه کمک‌هایی از من می گیرند، من هم از آنها کمک می‌گیرم.

منبع: ایسنا

کد خبر: 1129391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =