سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی موجب کمبود و گرانی برنج شد

دبیر انجمن واردکنندگان برنج ضمن انتقاد شدید از سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی درباره ممنوعیت واردات برنج در فصل برداشت محصول داخلی، گفت: باید از آقایان سوال کرد که چرا با برقراری ممنوعیت موجب کمبود و گرانی برنج شدند؟

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، مسیح کشاوز، دبیر انجمن واردکنندگان برنج در واکنش به افزایش قیمت این کالا با اشاره به اینکه عنوان می‌شود میزان تولید برنج در کشور بیش از دو میلیون تن است، گفت: با گذشت حدود چهارماه از فصل برداشت، آیا این میزان برنج مصرف شده یا بحث احتکار آن مطرح است؟ یا اینکه باید در اعداد اعلام شده درباره تولید تجدیدنظر کرد؟

وی ضمن انتقاد شدید از سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی درباره ممنوعیت واردات برنج در فصل برداشت محصول داخلی، افزود: باید از آقایان سوال کرد که چرا با برقراری ممنوعیت موجب کمبود و گرانی برنج شدند؟

کشاورز افزود: در حال حاضر قیمت برنج ایرانی به شکل افسارگسیخته ای بالا رفته است، کجای این سیاست معنای حمایت از تولید را می‌دهد، آیا به جایگاه مصرف کنندگان توجهی شده است؟ آیا مأموریت قانون تمرکز ایجاد چنین وضعیتی است؟

وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره احتکار برنج نیز توضیح داد: برنج خارجی زیر نظر سیستم جامع تجارت است بنابراین می‌توان به کیلو گرم مشخص کرد که در کدام انبار و چه زمانی محموله وجود دارد ونحوه فروش وتوزیع آن چگونه است اما متأسفانه با توجه به اینکه برنج تولید داخل مجوز از مراجع رسمی ندارد به راحتی قابل احتکار است بدون اینکه ردی از کسی جا بماند.

انتهای پیام/ 

منبع: مهر 

کد خبر: 1129444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =