پیش‌شرط‌های بازگشایی مدارس چیست؟

وزیر آموزش و پرورش از پیش‌شرط‌های بازگشایی مدارس گفت.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، تعطیلی بیش از دو سال مدارس ایران به دلیل شرایط کرونایی و از سوی دیگر حرکت دنیا به سمت بازگشایی مدارس در مقابل انفعال ایران برای حرکت در این مسیر، باعث شده تا دانش‌آموزان علاوه بر افت درسی شدید هم‌اکنون با مشکلاتی چون جمع‌گریزی، ترس از بازگشت مجدد به مدرسه و کم تحرکی مواجه شوند.

از سوی دیگر هر زمزمه‌ای برای بازگشایی مدارس با مخالفت‌های جدی عده‌ای از منتقدان مواجه می‌شود بدون در نظر گرفتن این موضوع که کیفیت آموزش مجازی در برخی مدارس از حداقل‌های لازم هم برخوردار نیست، خانواده‌ها معتقدند ارسال چند ویس و فیلم که برخی معلمان به آن اکتفا می‌کنند به معنای آموزش نیست.

البته بازگشایی مدارس به تهیه و تأمین برخی امکانات و نظارت‌های گسترده نیاز دارد، به عنوان مثال در گزارش‌هایی که از کشورهای مختلف ترجمه شد، واضح است که در شرایط کرونا برای بازگشایی مدارس امکانات و تدابیر خاصی را در نظر گرفته‌اند و با نظارت‌های دقیق از ورود موارد مشکوک به کلاس درس جلوگیری می‌شود.

البته آموزش و پرورش برای بازگشایی مدارس باید بر روی چند موضوع از جمله فاصله گذاری اجتماعی، تهویه مناسب کلاس‌های درسی و تأمین مواد شوینده، ضدعفونی کننده دست و ماسک متمرکز شود.

در همین رابطه یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم در پاسخ به این پرسش که رویکرد تمام دنیا بازگشایی مدارس است در ایران برای تحقق این موضوع چه امکاناتی در نظر گرفته‌اید؟ اظهار کرد: بازگشایی مدارس براساس معیارهای تدوین شده در دستورالعمل‌های بهداشتی انجام می‌شود.

وی افزود: تشخیص بازگشایی مدارس برعهده ستاد ملی کرونا است و براساس ظرفیت‌های مدارس این اتفاق می‌افتد در مناطقی که افراد مبتلا شده‌اند نیز قوانین و مقررات نظارت هوشمند را دارند.

وی در پایان متذکر شد: ما اصراری نداریم بلکه مقایسه می‌کنیم و در مدارسی که ظرفیت وجود دارد به سمت بازگشایی می‌رویم.

وزیر آموزش و پرورش همچنین در مصاحبه دیگری که با صدا و سیما داشت درباره استخدام معلمان حق‌التدریس گفت: اسامی این معلمان به سازمان اداری و استخدامی ارسال شده است و احتمالا تا این هفته کد استخدامی به آنها تخصیص می‌یابد و سپس احکام استخدام صادر می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1129505

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =