اعضای کمیسیون‌ها قوانین کشور را نمی شناسند

قائم مقام دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی گفت: افرادی که عضو یک کمیسیون می شوند، کمترین اطلاعات و تخصص را در آن زمینه ندارند و قوانین کشور را نمی شناسند، بنابراین نمی توانند تاثیر مثبتی در قانونگذاری و مصوبات مجلس داشته باشند.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، فرزانه ترکان با اشاره به اینکه در بحث شایستگی نمایندگان در زمان انتخابات آنقدر که جنبه سیاسی اهمیت دارد، کارآیی این افراد اهمیت ندارد، اظهار کرد: در نتیجه شاهدیم افرادی که عضو یک کمیسیون می شوند، کمترین اطلاعات و تخصص را در آن زمینه ندارند و قوانین کشور را نمی شناسند، بنابراین نمی توانند تاثیر مثبتی در قانونگذاری  و مصوبات مجلس داشته باشند. وقتی معاون وزیر یا مدیرکلی حداقل اطلاعات از حوزه مسئولیت خود ندارد، چه توقعی می توان داشت که او مشکلات معیشتی مردم را حل کند؟ در واقع برخی بلاتکلیفی‌ها در قانونگذاری و اجرا ریشه در بی‌توجهی به شایسته‌سالاری و توان علمی افراد دارد.

وی همچنین با اشاره به اهمیت تصمیمات مجلس بر زندگی و معیشت مردم، ادامه داد: یک نماینده قبل از آنکه بر کرسی مجلس تکیه بزند، باید مثل مردم عادی زندگی کرده باشد و مثلا خود را باید جای یک بازنشسته بگذارد. وقتی نماینده‌ای خبر از قیمت گوشت، مرغ و برنج ندارد، آیا می تواند شرایط مردم را درک کند؟ مدیری گفته است که خط فقر برای خانواده 4 نفره، 5 میلیون تومان است و این گفته نشان می دهد که او اطلاعی از هزینه‌های زندگی ندارد.

این فعال سیاسی در پایان تصریح کرد: رای و نظر نمایندگان در تصویب بودجه تاثیر مستقیمی بر زندگی و معیشت مردم دارد. مردم هم اکنون دارای مشکلات متعدد اقتصادی و معیشتی هستند، بنابراین نمایندگان قبل از اینکه در بودجه تصمیم‌گیری کنند، به کف خیابان بیایند، با مترو و تاکسی رفت و آمد کنند و با دغدغه‌های مردم آشنا شوند. نشست و برخاست آنها با مردم موجب می‌شود که آنها درک بهتری نسبت به شرایط مردم پیدا کنند و با نگاه بازتری در مجلس برای آنها تصمیم بگیرند.

انتهای پیام/

منبع: ایسنا

کد خبر: 1129507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =