چه قوانینی برای غصب پارکینگ همسایه وجود دارد؟

یک وکیل حقوقی در خصوص تصرف عدوانی پارکینگ گفت: اگر یکی از همسایگان بدون اجازه پارکینگ دیگری را غصب کند، شاکی تواند با مراجعه به دادگاه به رفع تصرف عدوانی اقدام کند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، فرزام اردلان وکیل حقوقی عنوان کرد: به طور کلی در قانون دونوع مالکیت قسمت‌های اختصاصی و مشاع در ساختمان وجود دارد.

وی افزود: در ماکیت اختصاصی، سند رسمی قسمت‌هایی از آپارتمان در انحصار یک واحد است و سایر ساکنان حق استفاده از آن را ندارند، اما چنانچه سند رسمی مبنی بر قسمت‌های مشترک ساختمان وجود نداشته باشد، این مالکیت مشاع است و متعلق به تمامی ساکنان است.

اردلان با بیان اینکه در بحث پارکینگ نیز دو مسئله وجود دارد، گفت: یکی از موارد مورد بحث این است که آیا پارکینگ برای همسایه ایجاد مزاحمت کرده یا خیر؟ اگر پارکینگ ساخته شده که جواز ساخت آن توسط شهرداری صادر شده داری مشکلاتی باشد و موانعی را برای همسایگان ایجا کند، دراین صورت همسایگان می‌توانند از شهرداری و سازنده این پارکینگ شکایت کنند.

این وکیل دادگستری، عنوان کرد: حالت بعدی زمانی است یکی از همسایگان بدون اجازه پارکینگ دیگری را غضب کرده و از آن استفاده کند که به این امر ممانعت از حق می‌گویند. در این شرایط یکی از ساکنان آپارتمان حق استفاده از پارکینگی را دارد، ولی اگر شخصی پارکینگ را به هر دلیلی تصرف کند و شخصا مانع استفاده از دیگری شود به این امر ممانعت از حق می‌گویند.

اردلان، گفت: در این صورت فرد شاکی با مراجعه به دادسرای عمومی و با تنظیم شکایت ممانعت از حق خواستاررسیدگی به پرونده می‌شود، بعد از این امر پلیس با صورت جلسه ضابطین و کارشناسی لازم و به این موضوع رسیدگی می‌کند.

وی افزود: زمانی که بحث ممانعت از حق پیش می‌آید، شخص مدعی غصب پارکینگ باید در اسرع وقت با نظر کارشناس مربوطه، تنظیم شکایت و با اسناد و مدارک لازم به دادگاه مراجعه کند. دادسرا پس از بررسی سند رسمی پارکینگ و مدارک در نهایت رفع تصرف می‌پردازد.

منبع: میزان

انتهای پیام/

کد خبر: 1129678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =