صدا و سیما عامل رواج موسیقی سخیف است/ جای خالی برنامه موسیقی محور در تلویزیون

آهنگساز کشورمان گفت: زمانی که موسیقی خوب در تلویزیون اجرا نمی‌شود و برنامه‌ای برای موسیقی نداریم چطور می‌توایم انتظار داشته باشیم که مردم به موسیقی خوب علاقه نشان دهند.

سامان احتشامی آهنگساز کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز درباره دلایل اقبال نوجوانان به موسیقی‌های سخیف و نا به‌هنجار اظهار کرد: به نظر من درست نیست از لفظ موسیقی سخیف استفاده کنیم چرا که هیچ نوع موسیقی سخیف نیست، تمام موسیقی‌ها زیبا هستند، البته باید عنوان کرد که هر نوع موسیقی مربوط به جای خاص خودش است ما برای مجالس عروسی از موسیقی غمگین و برای مجالس عزا از موسیقی شاد استفاده نمی‌کنیم.

بیشتر بخوانید:

 وزارت ارشاد نگاهش را به موسیقی تغییر دهد / موسیقی داخلی باید خلق شود نه کپی

احتشامی ادامه داد: دلیل اینکه مردم به برخی موسیقی‌ها بیشتر توجه نشان می‌دهند این است که بیشتر آن نوع موسیقی نشان داده می‌شود؛ به عنوان نمونه مگر تار استاد جلیل شهناز را در تلویزیون مشاهده می‌کنیم که انتظار داشته باشیم مردم به آن توجه کنند.

آهنگساز کشورمان افزود: وقتی یک برنامه ۱۵ یا ۳۰ دقیقه‌ای با محوریت موسیقی در تلویزیون داشته باشیم مردم می‌توانند فرق موسیقی خوب و بد را از هم تشخیص دهند و به موسیقی‌های سخیف بها ندهند. اما زمانی که موسیقی خوب در تلویزیون اجرا نمی‌شود و برنامه‌ای برای موسیقی نداریم چطور می‌توایم انتظار داشته باشیم که مردم به موسیقی خوب علاقه نشان دهند. مردم به آن نوع موسیقی بیشتر توجه نشان می‌دهند که بیشتر به گوششان آشناست.

احتشامی

وی در پایان تاکید کرد که این کوتاهی از سازمان صدا و سیماست و آن مسئولی که موجب می‌شود نوازنده‌ها آن طور که باید و شاید دیده نشوند.

بر اساس گزارش ایسکانیوز، سامان احتشامی، نوازنده پیانو و آهنگساز یکم اردیبهشت‌ماه ۱۳۵۷ در تهران به دنیا آمد.

احتشامی از همان اوان کودکی به موسیقی علاقه‌مند شد و در سایه توجهات پدرش آموزش پیانو را به شکلی جدی پی گرفت تا اینکه در ۱۱ سالگی موفق به دریافت دیپلم افتخار از جشنواره موسیقی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شد.

احتشامی تلاش‌هایش را استمرار داد و در سال‌های ۷۰ الی ۷۴ برنده لوح زرین و لوح تقدیر جشنواره موسیقی فجر شد و مقام اول را در پیانو کلاسیک و ایرانی دریافت کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1129682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =