خروج از برجام برای آمریکا دردسرساز بود / رفع تحریم‌ها تنها راه بایدن در وین است

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی ارائه راهکار از سوی آمریکا را تنها راه بازگشت دولت بایدن به میز مذاکرات برجام عنوان کرد.

حمیدرضا ترقی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز با اشار به روند مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین و منفعل بودن طرف آمریکایی در تصمیم‌گیری لغو تحریم‌ها اظهار کرد: خروج از برجام به اذعان خود مقام‌های اشتباه فاحشی بود که در دولت قبل آمریکا اجام شد و در پی آن تحریم‌های جدید به منظور ایجاد فشار اقتصادی بر ملت ایران تصویب و اجرا شد.

وی افزود: دولت بایدن از همان ابتدا اعلام کرد که تصمیم دارد اشتباه خروج از برجام را جبران کرده و به میز مذاکرات باز گردد، اما اکنون اختلافاتی که بایدن با کنگره و سنا دارد

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با تصریح اینکه دولتمردان آمریکا در تحریم ایران راهی را رفتند که بازگشت به برجام را برای خودشان مشکل کرده است، خاطرنشان کرد: اختیارات دولت بایدن در حدی نیست که بتواند طبق خواسته جمهوری اسلامی ایران تمام تحریم‌ها را لغو کند، بنابراین بایدن در تصمیم‌گیری دچار دوگانگی داخلی شده است.

ترقی با تأکید براینکه دوگانگی موجود در حاکمیت آمریکا منافع این کشور را در معرض خطر قرار داده، افزود: با خروج آمریکا از برجام این جمهوری اسلامی بود که تلاش کرد منطبق با قوانین برجام را حفظ کند و اکنون توپ در زمین آمریکایی‌هاست و بهتر است به جای رجزخوانی و تعیین مهلت و فضاسازی‌های تبلیغاتی راهکاری برای اجرای لغو تحریم‌های ظالمانه به میز مذاکرات ارائه دهند.

وی با بیان اینکه هیئت حاکمه آمریکا برای بازگشت به برجام چاره‌ای جز دادن اختیارات به دولت برای لغو تحریم‌ها ندارد، گفت: بایدن راهی جز پذیرش خواسته‌های قانونی و منطبق با برجام ایران ندارد. با توجه به اینکه اکنون تمامی طرف‌های حاضر در وین به این نتیجه رسیده‌اند که تحریم‌ها باید لغو شود، تمکین نکردن آمریکایی‌ها به قوانین برجام خواه ناخواه این توافق را از بین خواهد برد و طبیعتاً جمهوری اسلامی نیز پایبند قوانین آن نخواهد ماند.

کد خبر: 1129685

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =