راهنمایی و رانندگی ملزم به وصول عوارض مندرج در پرونده خودروها شد

بر اساس مادۀ (۶) آیین‌نامۀ اجرایی قانون فوق‌الذکر، پلیس راهنمایی و رانندگی مکلف است نسبت به ارائۀ بانک اطلاعات خودروها و موتورسیکلت‌های شهر تهران به‌منظور صدور قبوض عوارض سالیانه اقدام نماید.

به گزارش گروه اجتماعی  ایسکانیوز به نقل از پایگاه اطلاع ‌رسانی شورای اسلامی شهر تهران، در چهل و هفتمین جلسه شورا؛ "ناصر امانی" در جریان بررسی بودجه ۱۴۰۱ شهرداری تهران، متن تبصره ۱۶ را به شرح زیر قرائت نمود: شهرداری تهران موظف است بودجۀ هزینه‌های راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ مندرج در بخش بودجۀ شهرداری، ذیل مادۀ واحدۀ بودجه مصوب سال ۱۴۰۱ شهرداری تهران را طبق مفاد بندهای ذیل پرداخت و به هزینه منظور نماید؛ بر اساس مفاد قانون الحاق سه تبصره به بند دوازدهم مادۀ چهارم قانون نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران  و در اجرای سیاست‌ها و برنامه‌های سالیانۀ ابلاغی به آن مجموعه، معاونت حمل‌ونقل و ترافیک مکلف است اعتبارات پرداختی از سوی شهرداری تهران به راهور را بر مبنای سیاست‌های شهرداری عملکردمحور نماید.

هرگونه پرداخت به راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ بر مبنای تحقق سیاست‌های ابلاغی به آن یگان و منوط به تأیید شهرداری تهران است. بر اساس مادۀ (۶) آیین‌نامۀ اجرایی قانون فوق‌الذکر، پلیس راهنمایی و رانندگی مکلف است نسبت به ارائۀ بانک اطلاعات خودروها و موتورسیکلت‌های شهر تهران به‌منظور صدور قبوض عوارض سالیانه اقدام نماید. همچنین به شهرداری تهران اجازه داده می‌شود چنانچه در اثر اقدامات راهنمایی و رانندگی میزان وصول عوارض خودرو و موتورسیکلت و عوارض تردد به محدوده‌های طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا و میزان وصول عوارض پارک حاشیه‌ای خودروها مازاد بر ردیف‌های درآمدی پیش‌بینی‌شده تحقق یابد، معادل بیست درصد  از مبلغ مازاد وصولی هریک از عوارض مذکور را تا سقف ده میلیاردریال در ردیف اعتباری با عنوان "اجرای برنامه‌های تنظیم و تسهیل عبورومرور" پس از تأیید معاونت حمل‌ونقل و ترافیک در مقاطع شش‌ماهه به‌صورت کمک به راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ پرداخت نماید.

در ادامه چمران طی پرسشی گفت: این ده میلیارد تومان، باید یکبار پرداخت شود یا شش ماه به شش ماه؟

"تشکری هاشمی" نیز پیشنهاد «الزام راهنمایی و رانندگی به وصول عوارض مندرج در پرونده خودروها در زمان نقل و انتقال» را مطرح کرد و گفت: این امر سبب می‎شود بخش بزرگی از عوارض شهرداری وصول شود.

مهدی اقراریان ادامه داد: طبق قانون ما با این عوارض فقط حق داریم پارکینگ بسازیم و نمی‌توانیم از آن بابت موضوع دیگری استفاده کنیم.

چمران گفت: این شامل همه جرائم رانندگی نیست بلکه برای جرایم توقف ممنوع است که می‎توان آن را جدا کرد.

پیشنهاد "سید جعفر تشکری هاشمی" به همراه تبصره به رای گذاشته شد و با ۲۱ رای موافق به تصویب اعضا رسید.
انتهای پیام/

کد خبر: 1129750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =