انسداد بیش از ۶۰ کانال تلگرام در آلمان

رسانه‌های آلمانی اعلام کردند به دلیل استفاده گروه‌های افراطی از تلگرام در آلمان، ۶۴ کانال در این پیام رسان مسدود شده است.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، رسانه‌های آلمانی اعلام کردند پیام رسان تلگرام که در میان گروه‌های افراطی و افراد مخالفِ محدودیت‌های مرتبط با کرونا محبوبیت پیدا کرده است، با فشار دولت این کشور ۶۴ کانال خود را در آلمان مسدود کرده است.

بنابر گزارش رویترز، این اقدام پس از آن که اداره پلیس جنایی فدرال آلمان درخواست‌هایی مبنی بر فیلترینگ این پیام رسان در آلمان را برای صاحبان تلگرام ارسال کرد، صورت گرفت. تلگرام در آلمان به دلیل اینکه به فضایی برای ارائه دادن تئوری‌های توطئه تبدیل شده، بطور دائمی مورد بازخواست و انتقاد قرار می‌گیرد.

رسانه‌های آلمانی از شخصی به نام «آتیلا هیلدمن» یک سرآشپز وگان مشهور در آلمان و مخالف واکسیناسیون نام می‌برند که با ارائه تئوری‌هایی مردم این کشور را به نزدن واکسن تشویق می‌کند. او در این پیام رسان بیش از ۱۰۰ هزار طرفدار دارد و مطالبی بدون سند منتشر می‌کند.

پیام رسان تلگرام پس از آنکه پیام رسان‌های دیگر مانند فیس بوک محدودیت‌هایی را برای ساماندهی انتشار دروغ، تهدید یا تئوری‌های توطئه گذاشته اند، محبوبیت فزاینده‌ای پیدا کرده است.

پیش از این نانسی فایزر، وزیر کشور آلمان در سخنان ماه گذشته خود گفته بود که آلمان می‌تواند تلگرام را فیلتر کند و در حال مذاکره با شرکای خود در اتحادیه اروپا در مورد نحوه فیلترینگ تلگرام است. «مارکو بوشمن» وزیر دادگستری آلمان نیز با بیان اینکه تلگرام قوانین این کشور را نقض می‌کند، تهدید کرد این پیام رسان را جریمه خواهد کرد.

پیش از این نیز رسانه‌های آلمان اعلام کرده بودند: دولت آلمان در حال بررسی ممنوعیت پیام رسان تلگرام است که مکرراً به عنوان کانالی برای انتشار توطئه مورد استفاده قرار گرفته است. از شروع شیوع ویروس کرونا در کشور آلمان اعتراضاتی مبنی بر سیاست‌های نادرست مربوط به کووید-۱۹ شکل گرفت که نخست وزیر آلمان اعتقاد دارد پیام‌رسان تلگرام نقش اساسی در ایجاد این اعتراضات داشته است.

چند ماه پیش هم دادگاه روسیه پس از عدم پاسخگویی شرکت‌های سازنده برنامه فیس بوک و تلگرام به اظهارات دولت این کشور مبنی بر انتشار محتواهای غیرقانونی، این دو شرکت را جریمه کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1129755

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =