تعدیل فوری دانشجویان از خوابگاه‌ها و بخش‌های غیر بالینی به دلیل شیوع امیکرون

دبیر کل شورای صنفی دانشگاه علوم پزشکی ایران در نامه‌ای به رئیس دانشگاه خواستار تعدیل فوری خوابگاه‌ها از دانشجویان، بخش‌های غیر بالینی و حضور حداقلی بخش محدودی از کارآموزان در بخش‌های ضروری به دلیل شیوع امیکرون شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، آرش عبداللهی  دبیر کل شورای صنفی دانشگاه علوم پزشکی ایران در نامه‌ای به رئیس این دانشگاه، خواستار تعدیل فوری خوابگاه‌ها از دانشجویان،  بخش‌های غیر بالین و حضور حداقلی بخش محدودی از کارآموزان در بخش‌های ضروری شد.

در ابتدای این نامه آمده است: همانگونه که مستحضرید با اوج گیری مجدد پاندمی کرونا و قرمز شدن وضعیت اکثر شهرهای کشور،قریب به اتفاق دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور از جمله دانشگاه علوم پزشکی تهران ، شهید بهشتی،اصفهان، شیراز و... برای حفظ سلامت دانشجویان و خانواده های آنان و نیز کاهش ترددهای غیرضروری تابازگشت به شرایط عادی نسبت به مجازی کردن کامل بخش آموزش و امتحانات دانشگاه ها و تعطیلی بخشهای غیر ضروری خوابگاه ها اقدام کرده‌اند.بر اساس  مصاحبه رئیس ستاد ملی مقابله با کرونا در تاریخ ۱۶بهمن ماه، اعلام شد: «با توجه به شیوع سویه اومیکرون و شرایط متفاوت و خاصی که نسبت به سویه های قبلی دارد، میتوان تعریف جدیدی برای شهرهای قرمز ارائه داد و البته تا زمانی که این تعریف انجام نشده،همچنان مقررات قبلی برای شهرهای قرمز موضوعیت دارد.». به همین منظور تا زمان ابلغ دستورالعمل جدید برای شرایط قرمز از سمت وزارتخانه، دستور العمل قبلی که در ۱۵ آذر به دانشگاه ابلاغ شد، لازم الاجراست.

در ادامه این نامه آمده است: ما نمایندگان دانشجویان بر حسب تقاضای بیشمار دانشجویان این دانشگاه و خانواده‌های نگران آنان و به دلیل شیوع گسترده بیماری کرونا بین کارآموزان در بیمارستان ها، دانشجویان و همچنین خوابگاه‌های دانشجویی، و افزایش روز افزون تعداد این دانشجویان و همچنین خطر انتقال این بیماری به خانواده
های آنان از حضرتعالی تقاضای بررسی عاجل درخواست‌های ذیل را داریم: با توجه به تعطیلی تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی شهرهای قرمز و از جمله دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران و شهید بهشتی، دانشجویان این دانشگاه قویا خواستار وحدت رویه بین دانشگاه‌های تیپ1 و برقراری عدالت آموزشی بوده و همانطور که این دانشگاه ها برای سلمتی دانشجویان خود ارزش قائل هستند از مسئولان دانشگاه انتظار رفتاری مشابه و برابر را داشته و خواستار مجازی شدن تمامی فعالیت های آموزشی اعم از کلاس‌های درسی و آزمون های دانشگاه تا اطلع ثانوی و بهبودی اوضاع را
دارند. با توجه به شرایط موجود؛ دانشجویان، خواستار عدم وجود استانداردهای دوگانه و تصمیم‌های متفاوت و در شرایط برابر، بین دانشگاه‌های برتر کشور هستند و ادامه‌ای نروند باعث دلسردی دانشجویان نخبه کشوری این دانشگاه شده که طبق فرمایشات مقام معظم رهبری تزریق این ناامیدی در قشر جوان، زیبنده نخواهد بود.

در این نامه تاکید شده است: سرعت شیوع بالی این بیماری بین کارآموزان دانشگاه و اسکان تعداد زیادی از این دانشجویان در خوابگاه‌ها و همچنین عدم صحت تست‌های PCR با وجود داشت علیم کرونا و اسکان این دانشجویان
در اتاق‌های عادی و کنار باقی دانشجویان به صرف منفی بودن(منفی کاذب) تست‌ها، سبب شیوع بیشتر بین دانشجویان خوابگاهی شده است و مسبب نارضایتی شدید دانشجویان از وضع خوابگاه‌ها است. از طرفی به دلیل نگرانی شدید خانواده های دانشجویان از شرایط خوابگاه‌ها، خواستار بازگشت آنها به شهرهای خود تا بهبودی اوضاع هستند.به همین منظور ما خواستار تعدیل فوری خوابگاه‌ها از دانشجویان  بخش‌های غیر بالینی و حضور حداقلی بخش محدودی از کارآموزان و بخش‌های ضروری هستیم.

در پایان این نامه آمده است: با توجه به این موضوع که هر دقیقه و هر ساعت، دانشجوی جدیدی بیمار میشود؛ امید است تصمیم‌گیری عاجل دانشگاه، سبب آرامش خاطر دانشجویان و خانواده های آنان شود و با فروکش کردن هر چه سریع‌تر این بیماری با تصمیم گیری‌های صحیح، شاهد برقراری روند عادی آموزشی باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1129794

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =