طب سنتی / مصرف آب پیاز چه خواصی دارد؟

نوشیدن آب پیاز به مدت یک هفته، بسیاری از بیماری‌ها از جمله بیماری‌های زنان را درمان می‌کند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، در حالی که فواید پیاز خشک بی پایان است؛ دانستن جزئیات استفاده از آب پیاز نیز بسیار مهم است. پیازی که در هر آشپزخانه‌ای در دسترس است؛ اما گویا ما از این سبزی ریشه‌ای و فواید بی شمار آن بسیار غافل هستیم.

پیاز هنگام خرد کردن، اشک از چشمان ما سرازیر می‌کند. شاید به همین خاطر گاهی می‌خواهیم از مصرف آن منصرف شویم؛ اما می‌دانیم بدون پیاز، هیچ غذایی خوشمزه نیست. پس وقتی در وعده‌های غذایی گنجانده نشود، احساس کمبود می‌کنیم. پیاز در غذا هم معجزه می‌کند و برای سلامتی هم یک درمانگر واقعی است.

خواص درمانی بی شمار پیاز

پیاز در زمستان می‌تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند. پیاز به لطف ترکیبات آنتی اکسیدانی خود می‌تواند قدرت محافظتی در برابر بیماری‌ها به خود گیرد.

پیازی که با مشت در کنار آرد باقالی خشک می‌شکنیم در واقع بیماری را دفع می‌کند. پیاز که در برابر سرطان از بدن ما محافظت می‌کند، کلسترول را هم تنظیم می‌کند.

پیاز خشک که نقش مهمی در کاهش آکنه و جای زخم دارد، در صورت مصرف زیاد آن‌ها را از بین می‌برد؛ اما برای بهره مندی از فواید پیاز باید آن را متعادل مصرف کنیم و در مصرف آن زیاده روی نکنیم.

پیاز که به لطف گوگرد موجود در آن به سلامت مغز کمک می‌کند، تا حد زیادی از سلامت قلب هم محافظت می‌کند. علاوه بر این، پیاز که به تجزیه برخی از غذاهای غیرقابل هضم کمک می‌کند، قند خون بالا را نیز متعادل می‌کند.

خواص درمانی آب پیاز

نوشیدن آب پیاز به مدت یک هفته مانند خود پیاز، اثرات معجزه آسایی بر سلامتی دارد. اگر به مدت یک هفته آب پیاز بنوشید، چه اتفاقی می‌افتد؟

نوشیدن آب پیاز به مدت یک هفته، از بدن در برابر ویروس‌ها محافظت می‌کند. به جمع آوری مجدد بدن که به دلیل ماه‌های زمستان و بیماری‌ها خسته است، کمک می‌کند. به طور مکرر توسط متخصصان گفته می‌شود که مصرف پیاز خشک هم به صورت خام و هم آب پز در هوای سرد مفید است.

آنتی بادی‌های موجود در سیستم ایمنی را در برابر ویروس‌ها افزایش می‌دهد و آنتی بادی‌ها را تقویت می‌کند. بنابراین، بدن بر بیماری راحت‌تر غلبه می‌کند. علاوه بر این، آب پیاز برای عفونت‌های ادراری مفید است و درد خانم‌هایی را که مشکل قاعدگی دارند، تسکین می‌دهد.

آب پیاز خشک سلول‌های بدن را تقویت می‌کند و عملکرد اندام‌ها را افزایش می‌دهد؛ اما درمان آب پیاز خشک که به مدت یک هفته مصرف می‌شود، باید به مدت ۱۰ روز قطع شود و سپس از سر گرفته شود.

دستور العمل درمانی آب پیاز

یک عدد پیاز

۲ لیوان آب

برای تهیه این درمان، پیازها را از وسط نصف کرده و به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه بجوشانید. بعد از این فرآیند، آب پیاز را آبکش کرده و در لیوان بریزید. سعی کنید قبل از سرد شدن زیاد، این دمنوش را ولرم مصرف کنید. کسانی که نمی‌توانند آب پیاز را به تنهایی بنوشند، می‌توانند به آن عسل یا لیمو اضافه کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1129796

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =