آمریکایی ها پشت در مذاکرات وین ایستاده‌اند

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: در دوره قبل با اعتماد مذاکرات پیش رفت اما نتیجه ای برای کشور حاصل نشد. اما این بار تیم ما با آمادگی در صحنه حاضر شده و این آمریکایی ها هستند که پشت در مذاکرات وین مانده اند و در میدان نیستند.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، علی حدادی با اشاره به ویژگی های حصول یک توافق مطلوب در وین، بیان کرد: آنچه که در خصوص مذاکرات در وهله اول حائز اهمیت است و یکی از شروط اساسی حصول  توافق می باشد لغو تمام تحریم ها است. ما به هیچ وجه بحث تعلیق تحریم ها را نخواهیم پذیرفت. مطالبه ما در وهله اول لغو تمام تحریم هاست.

وی در ادامه اظهار کرد: در وهله دوم گرفتن تضمین برای پایبندی طرفین به تعهداتی که داده اند برای ما  بسیار مهم است. در مذاکرات قبلی تضمین لازم گرفته نشد و در نتیجه شاهد خروج یک طرفه آمریکا و عهدشکنی طرف های توافق بودیم. در وهله سوم نیز راستی آزمایی باید صورت گیرد. این راستی آزمایی باید به نحوی صورت گیرد که نشان دهد آیا توافق توانسته در عمل منافع ما را تامین کند یا خیر. توافقی که این سه ویژگی را داشته باشد از نظر ما مطلوب است.

نماینده مردم طالقان، ساوجبلاغ، نظرآباد و چهارباغ در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: توافقی مطلوب است که صرفا بر روی کاغذ نوشته نشود بلکه در میدان عمل طرفین به تعهدات خود عمل کرده و منافع کشور تامین شود یک توافق مطلوب صرفا بر روی کاغذ نخواهد بود بلکه منافع کشور را در میدان عمل تامین خواهد کرد. زمانی این توافق خوب حاصل می شود که نگاه ما به منافع ملی باشد که خوشبختانه در این دولت این نگاه حاکم است. امروز منافع ملی حکم می کند که همه تحریم ها برداشته شود.

وی در ادامه تاکید کرد: در دولت و مجلس انقلابی به خوبی ظرفیت های داخلی مورد توجه قرار گرفته است و در عین حال تیم مذاکره کننده ما با آمادگی کامل برای حصول یک توافق مطلوب در وین حاضر شده است. سه مولفه رفع تحریم ها، تضامین کافی و راستی آزمایی از محورهای اساسی تیم مذاکره کننده است و توافقی که در این راستا حاصل شود قطعا منافع ملی را نیز تامین خواهد کرد.

آمریکایی ها پشت در مذاکرات ایستاده اند

وی افزود: در دوره قبل با اعتماد مذاکرات پیش رفت اما نتیجه ای برای کشور حاصل نشد. اما این بار تیم ما با آمادگی در صحنه حاضر شده و این آمریکایی ها هستند که پشت در مذاکرات مانده اند و در میدان نیستند. تیم مذاکره کننده در راستای تامین منافع ملی گام بر می دارد. از سوی دیگر نباید تمام مشکلات کشور را به وین و مذاکرات گره بزنیم. امروز در کنار اقدام برای لغو تحریم ها، حرکت برای خنثی سازی تحریم ها در کشور آغاز شده است و با قدرت این مسیر ادامه خواهد یافت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کد خبر: 1129810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =