جبران کسری 130 هزار میلیاردی مربوط به صندوق توسعه ملی از افزایش فروش نفت

عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی بیان کرد که طبق تصمیم اتخاذ شده بنابر این شد تا کسری 130 هزار میلیاردی مربوط به صندوق توسعه ملی از محل درآمدهای حاصل از افزایش فروش نفت جبران شود.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، جعفر قادری نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: عدم کسر سهم صندوق توسعه ملی از درآمدهای نفت از 40 درصد به 20 درصد باعث شد تا ما در بودجه سال آینده با کسری 130 هزار میلیارد تومانی مواجه شویم.

وی افزود: طبق تصمیم اتخاذ شده بنابر این شد تا این کسری 130 هزار میلیارد تومانی از محل درآمدهای حاصل از افزایش فروش نفت جبران شود.

وی اظهار داشت: مسئله دیگر در بودجه سال آینده در حوزه فروش اوراق است که علی‌رغم کاهش اتکا به این درآمدها در لایحه دولت در کمیسیون تلفیق سهم این بخش نیز افزایش یافت.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در لایحه دولت سهم فروش اوراق نسبت به بودجه سال 1400 کاهش یافته بود اما با افزایش فروش اوراق در جریان بررسی لایحه بودجه در کمیسیون تلفیق درآمدهای پیش‌بینی شده از محل اوراق با بودجه سال 1400 برابری می‌کند و اگر این میزان افزایش نیافته باشد مطمئناً کمتر نخواهد بود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کد خبر: 1129829

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =