مخالفت کمیسیون بهداشت با بودجه 40 هزار میلیارد تومانی دارو در 1401

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: پیشنهادی که دولت به مجلس داده بود مبنی بر اینکه اگر 40 هزار میلیارد تومان به بیمه‌ها داده شود تا آنها بتوانند ارز ترجیحی را حذف کنند از سوی کمیسیون بهداشت مخالفت شد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: پیشنهادی که دولت به مجلس داده بود مبنی بر اینکه اگر 40 هزار میلیارد تومان به بیمه‌ها داده شود تا آنها بتوانند ارز ترجیحی را حذف کنند از سوی کمیسیون بهداشت مخالفت شد.

شهریاری عنوان کرد: دولت برای سال آینده 2 میلیارد دلار ارز دارو که معادل 40 هزار میلیارد تومان می شود را پیش‌بینی کرده است این در حالی است که سال جاری بیش از 3 میلیارد دلار ارز به این حوزه تخصیص پیدا کرده است.

وی افزود: 8 میلیون ایرانی فاقد بیمه هستند و همچنین داروی خانواده معزز شهدا باید رایگان باشد کمیسیون بهداشت معتقد است که باید حداقل 19 هزار میلیارد تومان اعتبار برای حوزه دارو در سال 1401 در نظر گرفته شود.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خاطرنشان کرد: اخیراً نامه‌ای از طرف کمیسیون بهداشت به رؤسای قوای مقننه، مجریه، قضاییه و رئیس کمیسیون تلفیق و رئیس سازمان برنامه و بودجه و وزیر بهداشت ارسال شده که نباید دارو، تولید دارو و قیمت دارو به وضعیت بحرانی برسد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کد خبر: 1129839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =