ابرقویی‌نژاد: نفراتی که به دنبال عزل رئیس فدراسیون فوتبال هستند دلیل بیاورند

عضو سابق مجمع فدراسیون فوتبال گفت: نفراتی که به دنبال عزل رئیس فدراسیون هستند، برای اینکه بگویند ما می‌خواهیم مسئولیت مهم و خطیر هیئت رئیسه را اجرا کنیم باید دلایل عزل و تعیین سرپرست را به روشنی اعلام کنند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، علی‌اکبر ابرقویی‌نژاد در خصوص اقدام هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال برای عزل شهاب‌الدین عزیزی خادم اظهار داشت: در حال حاضر فضا بسیار مه آلود است. در این فضای مه آلود نمی‌توان چیزی را درست تجزیه و تحلیل کرد. از طرفی دیگر خیلی نزدیک به سیستم و ساختار فدراسیون فوتبال نیستیم تا در جریان مسائل یک سال اخیر بین رئیس فدراسیون و هیئت رئیسه باشیم.

وی ادامه داد: مسئله‌ای که اکنون در فدراسیون فوتبال رقم خورده، مسائل پشت پرده‌ای است که بین خود اعضای هیئت رئیسه وجود دارد. باید نشست و دید که این افراد چگونه در این شرایط و جنگ قدرت حرکت خواهند کرد. اکنون شرایط به گونه‌ای است که انگار صفحه شطرنجی چیده شده که در یک سمت عزیزی خادم به همراه مشاوران و دوستانش از جمله نواب رئیس هستند و در یک سال اخیر هم پشتیبان‌های او بودند و در سمت دیگر مجموعه‌ای از اعضای هیئت رئیسه حضور دارند.

عضو سابق مجمع فدراسیون فوتبال با بیان اینکه اعضای مجمع و رئیس فدراسیون فوتبال از روز اول در یک تیم بوده‌اند، خاطرنشان کرد: همه اعضای هیئت رئیسه از روز اول در یک تیم بودند که توانستند جریان رأی گیری را به سود خود تمام کنند. حداقل می‌توان گفت که 80 درصد افراد هیئت رئیسه به همراه رئیس فدراسیون، در یک تیم بودند که با تلاشی که داشتند، به هر شکلی نظر اعضای مجمع را جلب کردند. شاید یکی دو نفر بین آنها مستقل‌تر رأی آوردند، اما تقریباً همه یک تیم بودند و بر اساس مشورت‌ها و جریان‌سازی‌های قبل از انتخابات وارد فدراسیون شدند.

ابرقویی‌نژاد یادآور شد: اینکه در یک سال اخیر چه اتفاقی رخ داده، یک بحث است و از طرف دیگر هم تغییر و تحولات دولت هم می‌تواند در این تغییرات مهم باشد. این انتخابات و کسب کرسی در فدراسیون فوتبال در دولت قبل بوده و در دولت جدید، نگاه به مسئله فوتبال از نظر سیاسی و اجتماعی هم حائز اهمیت است و شرایط و موقعیت‌های دیگر، فوتبال را مهم می‌کند. جریان‌های نزدیک به دولت هم در این شرایط نقش دارند و فضا را به شکلی پیش می‌برند که فوتبال را با نگاه و برنامه‌ریزی خودشان جلو ببرند تا مجموعه یکدست‌تری داشته باشیم و این مسائل دست به دست هم داده تا چنین فضایی پیش بیاید.

وی با تحسین اقدام صورت گرفته از سوی هیئت رئیسه برای برگزاری جلسه عزل رئیس فدراسیون و انتخاب سرپرست به تسنیم گفت: اقدام هیئت رئیسه، شجاعانه است. از این دست اتفاقات به ندرت رقم خورده و فقط اواخر دوره اول آقای کفاشیان بود که نامه‌ای از طرف هیئت رئیسه تهیه شد و به رئیس فدراسیون فرستادند که در هیئت رئیسه پاسخگو باشد. پس از آن هیچ جلسه‌ای که هیئت رئیسه بخواهد رئیس فدراسیون را مورد سؤال و مؤاخذه قرار دهد، نبوده است. از این نظر، اقدام هیئت رئیسه شجاعانه است و اگر در جهت منافع ملی، فوتبال و جامعه فوتبال باشد بسیار ارزشمند خواهد بود، چون این افراد به عنوان معتمدان مجمع عمومی پس از حضور یک ساله در فدراسیون و دیدن عملکرد رئیس فدراسیون، از او سؤال خواهند پرسید.

عضو سابق مجمع فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: آنچه در جریان این عزل مهم است، سؤالات به طور واضع مشخص نیست. وقتی بحث عزل رئیس فدراسیون فوتبال و تعیین سرپرست مطرح می‌شود، باید در صورتجلسه مطرح شده یا حتی به شکلی رسمی در یک نامه، علل و علت مشخص شود. افرادی که به دنبال عزل هستند باید بگویند به چه دلیلی می‌خواهند رئیس فدراسیون را عزل کنند که من تاکنون علت مشخصی ندیده‌ام. به همین دلیل است که می‌گویم فضا مه‌آلود است و شاید یکسری پشت پرده‌ها وجود دارد که ما از آن بی‌خبریم.

ابرقویی‌نژاد گفت: نفراتی که به دنبال عزل رئیس فدراسیون هستند، برای اینکه بگویند ما می‌خواهیم مسئولیت مهم و خطیر هیئت رئیسه را اجرا کنیم و هیچ منافع شخصی، گروهی و جناحی پشت آن نیست، باید دلایل عزل و تعیین سرپرست را به روشنی اعلام کنند. در این صورت هم کارشناسان و هم رسانه‌ها می‌توانند اظهار نظر کنند که دلایل درست است یا نه. در هر صورت اتفاق خوبی است که افراد منتخب هم مورد سؤال قرار گیرند و این مسئله‌ای است که برای آینده و همیشه خوب است. این اتفاق معمولی است که در همه جای دنیا رقم می‌خورد و رئیس فدراسیون باید مقابل مجمع و هیئت رئیسه پاسخگو باشد.

انتهای پیام/ 

منبع: تسنیم

کد خبر: 1129867

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =