ساخت ۴ هزار و ۶۰۰ واحد خوابگاهی برای دانشجویان خارجی/ زمان ثبت‌نام وام ضروری و ویژه دکتری اعلام شد

رئیس صندوق رفاه دانشجویان گفت: در صورت تصویب و ابلاغ « طرح ساخت ۴۶ هزار و ۴۰ واحد خوابگاه متاهلی در راستای اجرای ماده ۷ و ۸ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت»، ۴ هزار و ۶۰۰ سوئیت (معادل ۱۰ درصد) به دانشجویان متاهل خارجی تعلق خواهد گرفت.

مسعود گنجی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره ثبت‌نام بیمه دانشجویی اظهار کرد: سازمان تامین اجتماعی متولی بیمه دانشجویی است و زمان آغاز و ثبت نام توسط این سازمان اعلام می‌شود. تا جایی که من اطلاع دارم در حال حاضر افراد می‌توانند با مراجعه به سایت این سازمان نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

وی درباره آخرین مهلت دانشگاه‌ها برای ارائه اطلاعات به صندوق رفاه در زمینه وام‌های تحصیلی گفت: صندوق رفاه دانشجویان وام‌های تحصیلی نیمسال دوم  ۱۴۰۱_۱۴۰۰ را به دلیل مراجعه بسیار به دو قسمت تقسیم کرده است؛ به طوری که ثبت‌نام سه وام تحصیلی، شهریه و و ودیعه مسکن از اوایل بهمن ماه آغاز شده است. دانشجویان برای دریافت این سه وام باید تا ۲۵ فروردین ۱۴۰۱ نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

آغاز ثبت‌نام وام ضروری و وام ویژه دکتری از ۲۷ فروردین ۱۴۰۱

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم افزود: ثبت نام دوم ضروری و وام ویژه دکتری از ۲۷ فروردین ماه آغاز می‌شود.

وی بیان کرد: زمان‌ پرداخت وام‌ها به دانشگاه‌ها بستگی دارد. به محض اینکه دانشگاه‌ها مدارک افراد را اخذ کرده و تایید کنند، صندوق‌ رفاه‌ دانشجویان نیز پرداخت وام‌ها را آغاز می‌کند. به همین دلیل با سازمان برنامه و بودجه هماهنگی های لازم صورت گرفته تا سریعتر مبالغ مورد نیاز در اختیار صندوق‌ رفاه دانشجویان قرار گیرد.

تخصیص ۵۹.۵ درصد بودجه صندوق رفاه

گنجی خاطرنشان کرد: درحال حاضر ۵۹.۵ درصد بودجه صندوق رفاه دانشجویان به از سوی سازمان برنامه و بودجه تخصیص داده شده است. نامه‌ای به سازمان برنامه و بودجه با توجه به افزایش متقاضیان دریافت وام نوشته و خواسته‌ایم ۱۰۰ درصد بودجه را به صندوق اختصاص دهد تا ما نیز بتوانیم نسبت به پرداخت وام ‌های دانشجویان اقدام کنیم.

ساخت ۴۶ هزار واحد خوابگاه متاهلی

وی از ساخت ۴۶ هزار سوئیت متاهلی خبر داد و گفت: با توجه به اینکه تعداد دانشجویان متاهل افزایش پیدا کرده است و دانشگاه ها با کمبود خوابگاه‌های متاهلی مواجه شدند. صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم و بهداشت برای جبران کمبود برنامه‌ای تحت عنوان « طرح ساخت ۴۶ هزار و ۴۰ واحد خوابگاه متاهلی در راستای اجرای ماده ۷ و ۸ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» به دولت ارائه کرده است. در صورت تصویب و ابلاغ این برنامه صندوق رفاه دانشجویان سریعا نسبت به ساخت ۴۶ هزار سوئیت متاهلی اقدام می کند. ۴ هزار و ۶۰۰ سوئیت معادل ۱۰ درصد به دانشجویان متاهل خارجی تعلق خواهد گرفت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1129938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =