پرونده شفافیت آرای نمایندگان نباید در مجلس بسته شود

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی نمایندگان مخالف تصویب طرح شفافیت آرا هستند، گفت: پرونده شفافیت آرای نمایندگان نباید در مجلس یازدهم بسته شود.

رحمت الله نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، با اشاره به مسائل مطرح شده پیرامون احتمال رد طرح شفافیت آرا و خارج شدن از دستور کار مجلس اظهار کرد: شفافیت آرا یکی از نخستین طرح‌هایی بود که در این مجلس به کمیسیون تدوین آیین نامه ارجاع شد تا مشکلات آن برطرف شود.

وی با تصریح اینکه من از موافقان شفاف شدن آرای نمایندگان هستم، گفت: اکثر نمایندگان خواستار شفاف شدن آرای مجلس هستند، اما این مسئله مشکلاتی فراروی خود دارد که باید اصلاح شود.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی از مسائلی که طرح شفافیت به آن دچار شده این است که همه قوا را موظف به شفاف کردن آرای خود می‌کند و این حرف نمایندگانی است که مخالف طرح هستند. آنها معتقدند این شفافیت نباید مختص مجلس باشد و باید به تمام نهادهای حاکمیتی تعمیم داده شود.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از نگاه من مردم حق دارند از رأی نمایندگان به طرح ها و لوایح با خبر شوند، خاطرنشان کرد: نماینده باید وقتی برای رأی دادن به طرح یا لایحه‌ای در صحن مجلس حاضر می‌شود، این رأی با پشتوانه کار کارشناسی و مطالعه و تحقیق دقیق درباره مسئله مربوطه باشد. اما مخالفان شفاف شدن رأی نمایندگان به صورت خاص را تبعیض در شفافیت می‌دانند و مشکل عمده بر سر راه تصویب رأی هم همین مسئله است.

نوروزی با تأکید براینکه پرونده شفافیت نباید در مجلس یادهم بسته شود، بیان کرد: باید برای ایجاد شفافیت در همه ارکان کشور راهکار ارائه شود تا این موضوع قابلیت تبدیل به قانون را داشته باشد.

وی گفت: شفاف شدن صحن کمیسیون‌های تخصصی و علنی شدن نشست‌های نمایندگان با وزرای دولت و سوالهایی که از وزرا پرسیده می‌شود، موافقان و مخالفانی دارد و هر چند خودم موافق این مسئله هستم، اما معتقدم دغدغه نمایندگان باید اینباره برطرف شود.

کد خبر: 1129945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =