مذاکرات وین برای اجرایی شدن تعهدات غربی‌ها است

عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: در چند دور مذاکراتی که انجام شده، مذاکرات برای اجرای شدن تعهدات غربی‌ها است و قطعا مورد جدیدی به برجام اضافه نخواهد شد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران هزینه‌های برجام را داده و در حاضر در مذاکرات وین به دنبال احقاق حقوق ملت خود است، گفت: پس از خروج یک‌طرفه آمریکا از برجام و عدم اجرای تعهدات از سوی غربی‌ها ایران همواره به دنبال این بوده که حقوق ملت خود را استیفا کند.

وی با بیان اینکه در چند دور مذاکراتی که انجام شده، مذاکرات برای اجرای شدن تعهدات غربی‌ها است و قطعا مورد جدیدی به برجام اضافه نخواهد شد، ادامه داد: تا اینجای کار به هر میزان که لازم بوده درباره برجام مذاکرات انجام شده است و امروز تیم ایرانی در وین به دنبال این است که غربی‌ها به تعهدات خود عمل کنند.

نماینده قم در مجلس با اعلام اینکه ایران از همان ابتدای شکل‌گیری دور جدید مذاکرات اعلام کرده است که به دنبال فرسایشی شدن مذاکرات نیست، افزود: طولانی شدن مذاکرات به معنی استمرار بلاتکلیفی در زمینه‌های اقتصادی برای کشورمان است.

عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید براینکه در مذاکرات وین تیم ایرانی به دنبال مذاکرات خروجی محور است، اظهار کرد: مذاکرات وین در حال حاضر به نقطه‌ای رسیده است که غربی‌ها به ویژه اروپایی‌ها باید تصمیم سیاسی مهمی اتخاذ کنند تا چک نسیه برجامی که به ایران داده‌اند را نقد کنند.

ذوالنور با بیان اینکه اگر طرف‌های غربی  اراده داشته باشند مذاکرات وین به نتیجه خواهد رسید، اضافه کرد: چرا که اراده ایران این است که مذاکرات به نفع مردم شکل گرفته و برجام احیاء شود و چک نسیه‌ای که به ما داده‌اند نقد شود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کد خبر: 1130046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =