ذخایر سوخت نیروگاهها در دولت رئیسی جبران شد

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: ذخایر سوخت نیروگاهها هنگام تحویل دولت دوازدهم و سیزدهم به اندازه کافی نبود اما وقتی دولت آیت الله رئیسی روی کار آمد سریعاً این کار را جبران کردند.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، هادی بیگی نژاد عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی درباره وضعیت ذخایر سوخت مایع نیروگاه‌ها و ذخایر استراتژیک بنزین هنگام جابجایی دولت‌ها دولت حسن روحانی به دولت الله رئیسی اظهار داشت: ذخایر سوخت نیروگاهها هنگام تحویل دولت دوازدهم و سیزدهم به اندازه کافی نبود اما وقتی دولت آیت الله رئیسی روی کار آمد سریعاً این کار را جبران کردند.

وی افزود: بنزین به صورت روزانه در کشور تولید می‌شود که مصرف هم می شود البته ذخایر استراتژیک هم در این بخش داریم که اگر مقدار آن مدیریت نشود می‌تواند مشکلاتی را ایجاد کند ولی چون تولید روزانه داریم مشکلی در این بخش احساس نمی شود.

بیگی‌نژاد خاطر نشان کرد: الحمدالله نعمت تولید بنزین از طریق پالایشگاه ها به دست جوانان ایرانی  بومی شده است این در حالی است که برخی از کشورها نه نفت دارند و نه پالایشگاه و حتی برخی از کشورها که نفت دارند امکان تولید بنزین در پالایشگاه‌های خود را ندارند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: زمانی که دولت تحویل آیت الله رئیسی شد بحران بنزین نداشتیم اما کمبود سوخت مایع نیروگاهی داشتیم و مقدار آن به اندازه نیاز کافی نبود که البته این موضوع ناشی از عدم مدیریت لازم در این بخش از سوی مدیران وزارت نفت و شرکت ملی پالایش و پخش بود.

بیگی نژاد افزود: دلسردی و برخی مدیران در پایان دولت حسن روحانی باعث شد که آنها برای تامین سوخت مایع نیروگاه‌ها توجه لازم را نداشته باشند و میزان ذخیره استراتژیک سوخت مایع نیروگاه‌ها هنگام تحویل دولت کم باشد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کد خبر: 1130058

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =