منتظری: آزادسازی سواحل با قدرت بیشتری ادامه می‌یابد

دادستان‌کل کشور با اشاره به اینکه آزادسازی سواحل با قدرت بیشتری ادامه دارد، گفت: هم دولت و هم دستگاه قضایی عزم جدی برای این کار دارند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، آیین تودیع و معارفه دادستان زنجان صبح امروز در سالن اجتماعات دادگستری استان زنجان برگزار شد.

حجت الاسلام محمدجعفر منتظری دادستان‌کل کشور در این جلسه ضمن قدردانی از زحمات حجت‌الاسلام محسن کرمی دادستان سابق زنجان گفت: انتخاب دادستان جدید زنجان را در ایام ماه مبارک رجب به‌فال نیک می‌گیریم‌.

وی با بیان اینکه ارتقای کار دادسرا باید جزء اولویت دادستان جدید زنجان باشد، گفت: وی یک تجربیات و عقبه ارزشمندی را دارند و برای دادستان جدید آرزوی موفقیت دارم.

دادستان‌کل کشور با تصریح به اینکه "انتظار دارم دادستان جدید زنجان حضور بین مردم را جدی بگیرد"، گفت: دادستان به‌عنوان مدعی‌العموم است و هرجا که حق مردم در حال ضایع شدن است باید دادستان وارد شود، همین‌طور دادستان وظیفه رصد کردن جامعه را دارد و شرایط امروز کشور اقتضا می‌کند که احیای حقوق عامه با جدیت بیشتری پیگیری شود.

وی با تأکید بر اینکه دستگاه قضایی همواره حامی مردم، تولید و تولیدکنندگان بوده است، خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی برای حمایت از فعالان اقتصادی پای کار است.

حجت‌الاسلام منتظری با ابراز اینکه وظایف دادستان در استان‌ حتی سنگین‌تر از رئیس‌کل دادگستری است، تشریح کرد: حضور فعال در صحنه به‌عهده دادستان است و البته دادستان به حمایت رئیس‌کل دادگستری و مسئولان دستگاه‌های اجرایی نیاز دارد؛ البته بنده هم همواره از دادستان‌های کشور حمایت کرده‌ام.

وی در ادامه گریزی به وظایف بانک‌ها در راستای حمایت قانونی از تولید زد و تصریح کرد: بانک‌ها نسبت به حمایت قانونی از مراکز تولید و فعالان اقتصادی وظیفه دارند؛ به‌لطف خدا با جدیت بیشتری نسبت به قبل در این عرصه ورود پیدا خواهیم کرد.

دادستان‌کل کشور با تأکید بر اینکه بانک‌ها وظیفه دارند در قالب قوانین حقوقی و شرعی خود حرکت کنند، گفت: بانک‌ها هم باید حافظ منافع سپرده‌گذاران و عامه مردم باشند و هم باید نقدینگی را به‌سمت نفع مردم و جامعه هدایت کنند که یکی از بهترین‌ها حمایت‌ها، تقویت فعالان اقتصادی و مراکز تولید است؛ در واقع انتظار داریم بانک‌ها امروزه به تکالیف اصلی خود بیشتر عمل کنند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه آزادسازی سواحل کار ضروری است، ابراز کرد: آزادسازی سواحل دریاها و حوزه‌ رودخانه‌ها امری مهم و ضروری است و خوشبختانه هم دولت و هم دستگاه قضایی عزم جدی برای این کار دارند.

در ادامه ابوالفضل رفیعی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان با اظهار اینکه "در شرایط حساسی قرار داریم چرا که دشمن با تمام قوا در حال ضربه زدن به کشور است"، گفت: از اخلال در امور داخلی تا براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی جزء اهداف شوم دشمنان است.

وی با بیان اینکه "متأسفانه برخی سوءمدیریت‌ها و ترک‌فعل‌های مسئولان مشکلات کشور را مضاعف می‌کند"، افزود: امیدواریم با روی کار آمدن دولت سیزدهم "امید" به جامعه تزریق شود که به‌لطف خدا در همین مدت کوتاه این امر محقق شده است‌.

به گزارش تسنیم، در پایان مراسم از زحمات حجت‌الاسلام محسن کرمی تقدیر و بهروز عباسی به‌عنوان دادستان جدید زنجان معرفی شد. لازم به ذکر است که حجت‌الاسلام کرمی در ادامه مسیر کاری خود به‌عنوان مسئول جدید سازمان قضایی نیروهای مسلح استان قم فعالیت خواهد کرد.

کد خبر: 1130123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =